Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

07 July 2013

Demam dek rambut nan panjang..

Assalamualaikum..

Sekejap je dah masuk bulan Julai kan.. Aduhai..Tak lama je lagi nak masuk office semula. Cuti setahun memang tak rasa apa...

Minggu ni agak kalut sebenarnya. Tiba-tiba Abang diserang sakit mata Khamis lepas. Dan kelam kabut juga saya membawa lari Nabila dan Naufal ke rumah mak kerana takut mereka dijangkiti. Kesian Abang, terpaksa bersendirian di rumah..

Sampai saja di rumah mak, Nabila seperti tidak keruan. Sebenarnya sejak Selasa lepas, Nabila mula buat perangai. Rupanya badan tak sihat. Saya nampak rambutnya juga sudah mulai panjang. Dan tekad saya, sampai rumah mak, saya perlu bawa dia ke kedai gunting rambut.

Berjalan sendirian dengan Nabila ke kedai gunting rambut kegemaran kami memang agak payah. Tambahan pula jika ada Naufal sekali. Sudahnya, Naufal ditinggalkan bersama mak, dan saya sendirian membawa Nabila ke klinik dan kedai gunting rambut.

Hasilnya?


Sudah dipotong rambutnya... Tak pernah Nabila berambut panjang. Teringin juga, tapi bila kenangkan part dia tak sihat sebab rambut panjang buat saya fikir berkali-kali untuk menyimpan. Takpelah kakak, ibu dulu masa sekolah rambut pendek je pun, Takde masalah...hehehe...

Apapun doaku buat Abang agar lekas sembuh. Tak sanggup nak duduk rumah mak lama-lama.. Susah hati kalau rumah Rawang ditinggal lama-lama...hehe..

No comments: