12 August 2015

Beraya dengan Superkids.. Selamat Tinggal Teratak Nabila..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah masih diberi kesempatan menulis lagi.. Agak sibuk (memang sangat sibuk) lagi-lagi kelas dah bermula selepas cuti semester hari tu. Cuma hati tengah berdebar sebab result tak keluar-keluar lagi. Hangin gak ni.. Apesal lambat nau nak keluar resultnya..

Hurm, minggu lepas berjumpa dengan kawan-kawan kakak Nabila. Lama benar kami tak bersua..Berkumpul di rumah Zali pada malam sabtu dan sempat kami ber 'barbeque' . Yelah, tiap kali gather mesti membakar.. Acara penting setiap kali perjumpaan..

Ok.. layankan saja gambar-gambar yang ada.. kredit pic tu ayue, alimin dan shah.. tak dan nak amik gambar bagai..hihi...





Tengoklah gambar last.. Nabila, Alisya dan Irfan.. Entah apa yang difikir oleh anak-anak ini. Nabila siap berbunyi macam bercakap ngan Alisya. 

Ok..kisah lain..

Beberapa minggu lepas, saya dan suami pulang ke rumah Rawang. Mengemas apa yang patut sebelum menyewakan rumah kami kepada orang lain. Barang yang agak banyak (tambah sampah sarap lagi) memang pening betul tak tau nak kemas mana satu. Tapi macam biasalah, mana yang tak pakai saya BUANG.. tu jelah kejenya..hihi.. Mudah. Nak simpan pun takde space kat rumah Duta. So, better buang je..

Ahad, Incik Zul ke rumah Rawang sekali lagi. Mengangkut katil, meja mekap dan almari TV. Barang macam almari dapur, almari pinggan mangkuk , almari baju semua adik ipar dah amik awal-awal sebelum pindah haritu. So dah kurang sikit lah barang nak dikemaskan. Tapi masih ada lagi barang tak clear rupanya. Langsir tak cabut lagi, rumah tak bersih lagi, tak bersapu, bilik air tak cuci.. Alamatnya serba serbi semua tak kemas lagi lah..

Ada la beberapa barang lagi yang saya tinggalkan, terpulang pada penyewalah nak guna ke tak.. Letih kan berpindah randah ni..huhu..

So semalam, final kemas rumah di sana. Saya keseorangan mengemas sebab Incik Zul kerja pulak. Jadi, lagi mudah sebenarnya tak de dia. Kalau ada, ada saja benda yang dia nak simpan. Letih la nak bertekak dengan dia kata suruh buang. Simpan kalau jadi harta karun takpelah jugak. Ni buat semak rumah je..huhu..

Jadi, selesai sudah urusan rumah dan hanya menanti penyewa masuk. Sedih, memang sedih. Sebab yelah, rumah sendiri kan. Sayang nak sewakan sebenarnya. Tapi kalau tak sewakan biar kosong pun tak elok juga. InsyaAllah, ada rezeki saya kembali semula ke rumah tu..

Antara kenangan di rumah tu.. Banyak sebenarnya.. Malah beberapa kali kenduri dan majlis birthday kakak Nabila buat di sana..Gathering superkids pun banyak kali di rumah kami..


Memula susun beginilah.. nak mencari ruang untuk terapi kakak..

Sebelum ada Naufal, begini pulak..hurm.. macam2 style..


Paling suka begini.. Sebab ada tilam besar, kakak dan adik baring bergolek di sini.. (hurm..sepah sikit keje si adik memunggah mainan..

Bilik mainan kakak suatu masa dulu.. banyaknyaaaa!!!

Babai Teratak Nabila.. Sampai ketemu lagi kita nanti.. Insya-Allah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...