Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

06 May 2020

Salam Ramadhan & Tentang Pembedahan Kaki Nabila..

Assalamualaikum wbt..

Salam 13 Ramadhan semua.. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bertemu ramadhan tahun ini. Cuma Ramadhan kali ini lain sedikit banding tahun-tahun sebelumnya.. Kita masih lagi dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan jadi aktiviti ramadhan banyak berlangsung di rumah je.

Kalau dulu kat office, siap ada tadarus, ceramah, berbuka puasa dan macam-macam lagi lah. Tapi tahun ni memang takde la merasa nak berbuka puasa di luar. Apapun rasanya ada baiknya juga. Saya banyak memasak di rumah. Dan waktu persiapan tu lebih rileks dan santai. Sebab tak kerja kan.. So takde terkejar-kejar balik rumah untuk memasak.

Awal ramadhan aritu sempat juga sambut hari kelahiran saya yang ke 37. Dulu selalu fikir, tahun 2020 saya berusia 37 tahun. Siapakah saya ketika itu. Now dah sampai waktunya.. saya tersenyum sendiri bila ingat apa sedang saya lalui sekarang. Alhamdulillah, segalanya baik-baik sahaja dan urusan dipermudahkan.

Dalam beberapa hari ini, saya terfikir tentang pembedahan kaki kakak. Pada asalnya, memang tak nak buat. Sebab tahu sakitnya selepas pembedahan tu. Tambah pulak saya memang tak sanggup nak hadap keadaan selepas operation. Tahu kakak confirm akan tantrum. Tambah pulak tak selesa dengan keadaan kaki bersimen.

Oh ya lupa.. ni nama istilah prosedur yang kakak kena lalui nanti..


Entah kenapa, saya fikir balik, saya perlu buat keputusan muktamad tentang kaki kakak. Sebab sebelum ini, keputusan tentang pembedahan ni selalu berubah-ubah. Dan kelmarin, saya nekad. Saya perlu tetapkan pendirian saya. 

Saya ada bertanya pada rakan berkenaan keadaan anaknya yang telah lalui prosedur ini. Setelah istikharah, saya rasa saya tak patut teruskan prosedur ini pada kakak. Saya kena terima hakikat bahawa prosedur ini tidak membawa kebaikan sepenuhnya pada kakak. Malah saya rasa ia akan menyakitkan kakak lagi. Cukuplah sekarang ni pun dia dah sakit. Takkan saya nak tambah lagi kesakitannya?

Kalian doakan Nabila ye. Moga dia sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik. Dan dalam lindungan Allah swt.. Doakan urusan saya dipermudahkan dan saya tidak mengalami kesukaran menjaga kakak. Aamiin.. 

Ok, belanja jap muka kakak latest..


Bye.. 



No comments: