23 February 2014

Bila si adik sudah bisa berbicara..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, dapat juga luangkan masa menulis di sini. Minggu ni kami dikhabarkan dengan berita sedih kerana telah kehilangan Atok (sebelah ayah saya) pada Khamis lepas 20.2.2013 . Mujur sempat untuk melihat wajah arwah sebelum dikebumikan. Al-fatihah buat arwah atok. Moga arwah atok berada bersama-sama dengan orang-orang mukmin.. Aamiin..

Kisah adik..

Kebelakangan ni, saya perasan Naufal sudah membunyikan beberapa perkataan yang mudah disebut. Termasuklah Ibu, Ayah dan Kakak. Ayah dialah yang paling 'frust' sebab Naufal bukannya sebut Ayah.. tapi sebut Abah!! Hahahaa.. berpuluh kali gak la si ayah Naufal memperbetulkan sebutan dia. Tapi budak biasalah..makan masa nak pandai!! hihi..

Dan paling best ibu tengok Naufal dan mula pandai nak ajak kakak Nabila main. Dan kemudian bila disuruh cium kakak, kemain lagi cium sampai keluar bunyi 'muaaahhhh'. Selama ni, dia macam takut-takut nak dekat kakak sebab kadang-kadang kakak agak ganas gak. Tangan kaki meraban sana sini. Sekarang ni dah berani dah pegang tangan kakak. Siap borak-borak lagi..

Naufal dan mula sebut perkataan Kakak. Tapi biasalah budak..sebutan pun bukan betul sgt. Jadinya 'Tatak' . Nasib baik tak 'Katak' hihi...

Alhamdulillah. Nikmat rasa mempunyai anak tipikal. Dan perasaan ini sepertinya satu gantian bila dibandingkan perasaan saya kepada kakak dulu. Bukan kesal namun lebih kepada perasaan sedih. Ya, saya pernah berharap kakak bertutur dengan baik juga. Pernah dulu kakak menyebut 'Ibu' . Dan kemudian ianya hilang. Mungkin kerna serangan sawan dulu membuatkan kakak tidak lagi mampu bertutur memanggil ibu.

Moga adik terus membesar dengan sihat. Dan mampu membantu dari segi perkembangan kakak nanti. InsyaAllah.. Aamiin..




2 comments:

ieda said...

ayah susah nak sebut berbanding abah...so ayah...sabar yerrr...hehe

nana ruzana said...

InsyaAllah naufal bleh jg kakak die nnt..anak tipikal pon xleh nak banding2kan..ape lg ngan yg istimewa..they are special as they are k..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...