Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

01 February 2009

Berat Nabila tak naik la..

Hari ini saya membawa Nabila ke klinik. Kerana sudah lama tidak buat pemeriksaan bulanan . Kali terakhir buat pun pada bulan 11. Lagipun saya membawa Nabila ke klinik pun ada sebabnya.

Sejak 2 minggu lepas wajah Nabila asyik terkena gigitan . Saya tidak pasti sama ada semut atau nyamuk. Saya membeli ubat nyamuk (dulu tak pakai kerana rumah mak tiada nyamuk. Almaklumlah, tinggi sangat. Nyamuk pun tak larat nak naik..hehe). Saya kibas-kibas tempat tidur kami . Tetapi pabila pagi saya bangun , lihat saja muka Nabila sudah merah sana sini. Hish, jika saya jumpa binatang itu mampus saya kerjakan. Geram nih..!!!

Perihal ke klinik pula, doctor menimbang berat Nabila. Masih juga tidak naik . Saya sudah mulai risau. Tidak silap saya semasa saya timbangkan berat badan Nabila di paeds clinic (appointment bulan 12), berat Nabila hanya 6.9 kg . Timbang lagi pada bulan ini, masih 6.9 kg .

Saya sudah mulai pening kepala. Nabila pun bukannya jenis nak makan sangat. Sejak akhir-akhir ini Nabila semakin lasak . Di tambah pula mahu lompat-lompat. Kemudian makan hanya sedikit. Jika saya beri makan sewaktu Nabila menangis, saya takut Nabila tersedak.

Walaupun berat Nabila masih dalam graf (doctor kata kira ok lagi) tetapi kalau ikut yang dulu berat Nabila dah tak naik dah . Masih kekal dengan berat sedia ada.

Kalian yang membaca blog ini. Boleh tak tolong saya bagaimanakah caranya untuk menyelesaikan masalah ni?

Mungkin juga Nabila senang untuk meniarap jika kurus namun jika terlalu kurus sangat, akan berbahaya pula. Dah serupa anak orang Afrika pula, tak cukup makan. Padahal ibu dia..kusss semangat. Berat bertambah-tambah..hehe..

Saya attach kan gambar Nabila dengan mata dia kene gigit binatang dan tangan Nabila yang doctor kesan kemungkinan Nabila terkena jangkitan kuman dalam darah. biji-biji di tapak tangan.

~mata kiri Nabila nampak merah..huhu..sakitnya ibu..~

~sakit bila melihat tangannya. Entah bagaimana boleh kena saya tak pasti..huhu... :( ~

1 comment:

Ummi Alisya said...

cian nabila..sakit rase tgk mate die tuh...cepat sembuh eh sayang. ummisarra doa nabila cepat pandai makan...amin