Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

17 February 2013

Pulang ke kampung + Check up Adik Naufal 3 bulan!!

Agak lama kami tidak pulang ke kampung. Keadaan tak berapa mengizinkan kami untuk menjenguk mak dan ayah di Ipoh. Tambahan pula saya kini sudah tidak bergaji. Perbelanjaan agak terhad dan Abang sibuk mengejar overtime bagi menampung perbelanjaan kami..

Saya pula kini sibuk mencuba resepi itu dan ini. Dalam kepala ligat mencari apa jua resepi yang boleh di masak untuk dijual di kilang. Hurm...Bila memasak memang seronok kalau ada yang suka makan hasil air tangan kita. Tapi kat rumah ni hanya saya dan Abang saja yang makan. Memang tak lalu nak habiskan. Plus, saya berjinak-jinak dengan puding dan kek.. Lagilah muak kalau makan selalu...

Saya juga sibuk mencari resepi untuk Nabila dan Naufal. Resepi kanak-kanak. Apatah lagi saya melihat Naufal seperti berminat melihat saya dan Abang makan. Susu kakak dan beberapa kali terkena di bibirnya..Menjilat sedikit puting botol susu kakak..namun tak tergodaaaa!! hihi... Susu ibu jugak yang terbaik buat Naufal..

Dan bercerita tentang check up bulanan Naufal, suntikan 3 bulan sudah melekat di pehanya. Menjerit sedikit kemudian dipujuk, Alhamdulillah dia baby yang kuat. Alahai..kata anak jantannnnnn!!

Beratnya sudah mencecah 7.7 kg menjelang usianya 4 bulan minggu hadapan. Hurm..teringat masa Nabila dulu..berat itu sewaktu Nabila berusia 7 bulan. Dan statik sehingga berusia 2 tahun. Aduhai kakak...

Apapun saya berharap Naufal terus membesar dengan sihat. Besar sungguh harapan saya pada anak ini. Agar dirinya mampu untuk menjaga kakaknya kelak...

Melihatkan moment ini rasa-rasa apa yang difikirkan oleh mereka berdua.. (dah perasan sekarang Naufal dan mula memerhati si kakak. Nak ajak main... :)

p/s : Naufal sudah mula meniarap. Kadangkala dapat kadangkala tidak. Dan pabila ditiarapkan, punggung juga terangkat. Seolah-olah mahu mengesot.. Yess go Naufal go!!!

2 comments:

Unknown said...

hehe..seronok tgk diaorg bergurau =)

ieda said...

naufal dah bleh main golek2 dgn kakak ni..