Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

08 January 2015

Tahun Baru, Kisah Baru..

Assalamualaikum semua,

Tak terlambat lagi untuk saya ucapkan Selamat Tahun Baru 2015 buat semua.. Ni merupakan tahun ke 7 saya menulis di sini. Sorry dah kurang update tentang Nabila. So far Alhamdulillah, Nabila sihat dan makin membesar bak anak dara yang cantik.

Tahun ini merupakan tahun yang sepatutnya Nabila melangkahkan kaki ke Tahun 1 . Bak kata lain, dah mula sekolah. Namun, apakan daya, saya hanya mampu melihat anak-anak lain seusianya bersekolah, tidak pada Nabila.

Nak kata sedih, memanglah sedih. Kalau ikutkan dah pasti saya merupakan orang yang paling kalut sekali menyediakan persiapan dia ke sekolah. Tapi takpelah, rezeki Nabila dah arah lain. Betul tak? Janji dia sihat dan bersama ibu ayah dan adik Naufal sentiasa.

Haritu saya membelek kad imunisasi Nabila. Terbaca pula rekod imunisasi dan laporan perubatan doktor yang dulu. Bila tengok kad imunisasi, baru teringat yang Nabila kena buat suntikan yang 7 tahun tu. Nanti kena jumpa balik doktor nak tanya macamana..

 Tu la kad imunisasi Nabila dulu. kad dulu rasa macam tak detail je kan? Banding rekod kesihatan naufal, beruntung betul si Naufal nampak details rekod kesihatan dia masa baby. Time saya masa baby? lagi lah tak tau camner rupanya.

Seminggu ni, Nabila nampak lain. Sawan kecil menyerang. Tak tido malam dan tak nak minum susu. Minum susu pun guna syringe. Tah apa rasa badan dia agaknya tak cukup tido. Mau pening tu...

Ada kata Nabila dah kurus. Siyes dia mmg nampak kurus dan panjang. Tapi, bila saya angkat badannya, memang terasa berat. Agak sakit juga pinggang dan lenguh kaki bila memangku anak dara ini..

Ok, sampai sini saja coretan kali ini. Harapnyer la saya rajin sikit nak update hal Nabila ni.. Tahun lepas boleh bilang dengan jari entry yang saya tulis dalam blog.. hehehe..

Bye!!

2 comments:

Siti Sharini said...

dah besar ye Nabila..sihat2 selalu ye dik..

Kisah Cikgu ieta said...

Selamat berkenalan Puan. Moga Nabila sihat selalu dan keceriaan meliputi Puan sekeluarga. Aamiin...