Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

27 March 2015

Kisah sedih anak syurga..

Assalamualaikum,

Alhamdulillah masih berada dalam keadaan sihat. Nabila dan Naufal juga sihat. Ayah mereka juga sihat :)

Tadi, entah kenapa hati saya tersentuh. Membaca coretan seseorang yang hanya saya kenali dalam dunia Facebook. Kenal pun bila kisahnya di share oleh rakan-rakan saya kerana waktu itu dia tahu dia bakal kehilangan anak bongsunya. Pedih hati usah cerita.

Dan tadi, saya membuka balik wall nya. Kerana dia bercerita tentang keadaan kubur anaknya yang tumbuh pokok yang amat cantik bunga dan daunnya. Segar. Dan saya mulai membayangi andai saya ditempatnya. Pedih bila orang kesayangan sudah berada di dalam alam lain. Terbayang wajah Nabila dan Naufal ketika itu. Dan hampir saja saya menitiskan air mata...

Tuhan, walaupun aku belum pernah merasai kehilangan, namun melihatkan orang kelilingku pernah merasainya, aku berasa takut. Adakah aku mampu nanti ditinggalkan atau meninggalkan mereka yang tersayang nanti...

Anak wanita itu sakit. Diceritakan dalam kisahnya, anak itu sihat berlari, namun disorong ke bilik pembedahan, anak dia kaku. Tiada lagi senyuman.. tiada lagi gelak ketawa.. tiada lagi tangisan. Hanya diam membisu dan dipenuhi dengan wayar yang berselirat.

Andai diberi peluang, jika tahu keadaan itu akan berlaku, mungkin si ibu takkan menyerahkan anaknya di meja pembedahan. Allah lebih sayangkan dia.. Segalanya telah ditakdirkan olehNya.

Ya Allah, berikan ketabahan kepada semua ibu-ibu yang pernah kehilangan anak ini. Ubati kerinduan mereka. Gantikanlah dengan berita gembira. Anak-anak ini menanti mereka disyurga nanti. Seperti mana nanti Nabila akan menanti saya di syurga.

Kakak, ibu berdoa agar kakak sentiasa dilindungi oleh Allah swt. Dipanjangkan umur kakak agar ibu dapat memeluk kakak setiap hari. Seperti semalam, kakak seakan lena dan selesa dalam dakapan ibu. Doakan ibu sihat selalu supaya ibu dapat berbakti dan menjagamu kakak..

Al-fatihah buat semua bidadari syurga yang telah pergi...kasih sayang ibu kalian hingga ke syurga nanti...

=(


1 comment:

Siti Sharini said...

Salam..bergenang air mata saya membaca..pastinya pedih kan kehilangan anak tersayang..inshaAllah moga mereka dan kita semua yakin dengan Allah..ajal maut semuanya sudah tertulis..tak mustahil juga kita yg pergi dulu sebelum anak kita yg sakit. semoga kita sentiasa treasure every moment yg kita ada inshaAllah..semoga Nabila baik-baik sahaja ya..