Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

06 January 2009

Pengenalan diri saya, suami dan Yasmin Nabilah..

Saya berkahwin dengan suami pada 26/05/2007 setelah kami berkawan hampir 6 tahun. Kami berjumpa ketika sama-sama belajar di Adtec Shah Alam.satu kelas..dalam Teknologi Kejuruteraan Mekatronik..setelah 2 bulan berkahwin..saya disahkan hamil dan kebetulan saya mendapat pekerjaan baru, sektor kerajaan. Mungkin rezeki anak. Yasmin Nabilah dijangka lahir pada 2O April 2008, selang 6 hari sebelum tarikh lahir saya. Seronok kalau Nabila sama hari lahir dgn saya, tapi perasaan bimbang tetap ada..takut2 apa2 jadi pada kandungan saya nanti.

Masa saya mengandungkan Nabila saya tidak pernah rasa mabuk atau loya-loya seperti wanita lain yang mengandung. Entah, nampak elok saja saya ke office. Masa itu pula sibuk dengan persiapan pilihanraya. Sebagai pekerja baru macam-macam juga yang telah saya pelajari. Mengandung tidak menjadi beban pada saya untuk ke kursus atau seminar yang telah diadakan oleh Jabatan. Mungkin Nabila tahu ibunya banyak kerja dan tidak mahu menyusahkan ibunya. Pernah sekali saya pulang dari pejabat jam 12 malam ke Rawang. Kawan-kawan office mahu saya balik ke rumah mak di Gombak, tapi saya malas. Malas untuk mengejutkan mak dan ayah untuk membuka pintu. Alhamdulillah mujur tiada apa-apa yang terjadi. Nasib baik..

Beberapa hari sebelum hari jangkaan bersalin, saya sudah mengambil cuti untuk besiap sedia. Yelah, kalau kerja nanti takut pula bersalin kat office. Susah pula nanti kawan-kawan saya untuk menghantar ke hospital. Abg pula kerja malam pada minggu itu. Dan pada subuh Rabu, 16 April 2008, saya terasa ada sesuatu yang meleleh, Lantas saya terus ke tandas dan saya dapati ada darah keluar. Saya terus menelefon Abg untuk menyuruhnya dia balik ke rumah Dengan perasaan takut, saya dan Abg terus ke Hospital Sungai Buloh. Yang kelakarnya, saya menyuruh Abg membawa kereta perlahan. Tak perlu untuk gopoh sangat kerana aku tak merasa sakit seperti orang yang akan bersalin. Sampai di hospital, Nurse memeriksa saya, dan saya terpaksa di tahan. Nanti saya menceritakan perkara selanjutnya ketika saya berada di hospital. Namun sebelum itu, saya ingin tunjukkan gambar kahwin saya bersama Abg..

~Gambar masa malam berinai~

~Gambar selepas akad nikah..~

~inilah pelamin saya..hehe~

No comments: