Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

27 January 2009

Jalan-Jalan di Tahun Baru Cina...

Cuti raya cina saya ambil kesempatan untuk bercuti lama. Saya mula bercuti sedari minggu lepas lagi, dari hari khamis (22/1 ) sehinggalah hari ini. Abang pula kena kerja dan kami tidak dapat untuk pulang ke kampung.Hanya berada di rumah Rawang.

Hari Ahad lepas saya, Abang, Nabila dan 2 orang makcik Nabila, Adah dan Nurul (adik ipar saya) ke One Utama. Kasihankan si Nabila yang sudah lama tidak keluar berjalan-jalan.

Sejak Nabila lahir lagi, kami tidak pernah membawa Nabila berjalan-jalan diwaktu malam. Mak saya tak benarkan. Kini saya rasakan Nabila sudah besar panjang. Jadi apa salahnya kan..

Gambar semasa kami di One Utama..




~Nabila memang tak duduk diam masa dalam kereta. Di OU lagilah. Agaknya Nabila teruja melihat lampu-lampu warna merah yang di pasang di sekitar shopping complex. Tambahan pula di belakang kami di pasang pentas sempena Tahun Baru Cina. Apalagi, makin membulat mata si Nabila ni. hehe.. ~

......................................................................................

Entry kali ini tiada perkara yang menarik cuma semalam (Isnin - 26/1) , saya berjumpa dengan Ita, Farid dan Sarra. Seronok sangat. Kerana akhirnya kami bersua juga. Kami ke Sunway Pyramid, tapi yang tak seronoknya, Nabila menangis sepanjang perjumpaan kami . Geram pun ada bila melihatkan si Nabila. Bukannya tak pernah dia ke sana. Mujur juga Sarra tak ikut menangis sama dengan Nabila. Kelihatan Sarra tidur sepanjang perjumpaan kami. Cuma sesakli matanya terbuka dan tersedar.. :)

Saya tidak sempat untuk mengambil gambar. Mujur Ita yang banyak mengambil gambar kami semua. Mengisahkan ragam si Nabila, sampai ke sudah kami tidak mengeluarkan kamera .

Sebenarnya Nabila merajuk mahu tidur. Agaknya tak selesa barangkali. Itu yang menyebabkan Nabila menangis tanpa henti. Berpeluh-peluh saya dan Abg memujuk Nabila.

Apapun, apabila melihatkan Sarra dan Nabila, rasa sedih mencengkam jiwa ini. Apalah nasib agaknya anak kami berdua. Bila saya memegang kepala Sarra, saya dapat rasakan sakitnya Sarra sewaktu kepalanya di vakum. Ya Allah, Kau permudahkanlah kehidupan anak kami Nabila dan Sarra. Kasihanilah mereka. Kau sembuhkanlah mereka. Kau hilangkanlah derita mereka. Berilah kehidupan yang bahagia buat mereka. Kau tabahkan hatiku dan Ita..agar kami boleh mendidik mereka dengan sabar..Amin..

No comments: