Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

02 June 2012

Bila si kakak dalam mood baik...

Sejak kebelakangan ni, nampak Nabila sangat behave..!! Nak bawak pergi mana-mana pun senang. Tak banyak ragam. Tido pun senang. Letak je atas katil..padam lampu terus tidur. Malah saya ingat lagi, sewaktu tayar kereta pancit di Subang tempohari, anak ini sangat baik. Agaknya tahu ibu dia resah menantikan ayahnya datang untuk tukarkan tayar kereta. Sedikit pun tak berdecit suara. Malah sambung tidur di dalam kereta sementara menantikan kedatangan ayahnya.

~Kami tersadai disini....~

Begitu juga sewaktu kesesakan di highway Isnin lepas. Kemalangan yang meragut satu nyawa, dan melibatkan kayu-kayan di atas lori bersepah di atas jalan. Semua lorong di tutup dan kami tersadai di jalanan hampir 3 jam. Mujur anak ini tak menangis dan hanya melihat keadaan keliling sahaja.

 ~hanya merenung ibu yang resah sebab terperangkap dalam kesesakan. Nasib baik tak mintak susu..hehe..~

Tidur malamnya juga lena. Tidak lagi bangun tengah malam mengganggu ibu. Malah berjaga on time untuk mintak susu. Selalunya mesti jam 5 pagi. Sebab dia tahu lepas tu mesti mandi dan bersiap untuk ke sekolah.. :)

~bila di pandang, rupanya anak yang saya kendong ini sudah nampak dirinya semakin matang..~

Terima kasih sayang kerana memahami ibu. Keadaan ibu dan adik baby yang memerlukan rehat secukupnya membuatkan kamu faham dengan keadaan ibu ketika ini.Moga kamu terus menjadi kakak yang baik untuk adik baby nanti. Amin.. Ibu sayang Nabila sangat-sangat... :)

2 comments:

ieda said...

fuh!!!jelingan maut tu..hehe
kadang2 perubahan anak2 ni sangat mendadak & tiba2 saja..rasa macam.."eh...dia dah besar la.."

nabila dah bersedia utk jadi kakak bella ni..

produk ococ said...

bella paham dia dah nak jadi kakak...