Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

05 July 2012

Beeeezy macam mak nenek!!!!

Kahkahkah...Pebenda punya tajuklah. Tapi serius neh! Memang super busy 2 minggu ni. Dah tak serupa orang dah. terkejar ke sana kemari. Nasib baik Adik Baby tak buat hal..hahahaa!!!

Last week, sibuk dengan preparation wedding adik perempuan saya. Satu-satunya adik perempuan paling saya sayang (ceh..memang satu je adik pompuan neh! ) . Menitik air mata ni wooo bila adik ipar melafaz akad nikah menandakan mereka sah suami isteri. Yelah, dia sorang saja tempat saya bermain sejak kecil. Tak sangka pulak dah kawin. Kami berdua memang rapat. Apa-apa mesti bagitau adik..huhu....

Apapun, Aku doakan ko kekal bahagia bersama Hisham. Jangan gaduh-gaduh ek. Aku tau kompem ko kerap balik tido dengan mak punya. Anak kesayangan mak..hehe...!! 

Last aituh kami bersama, saya temankan dia buat sauna lah, berinai lah, buat facial lah..macam-macam. Bila lagi nak buat benda ni bersama dah..Lepas ni kompem berkepit ngan laki dia jer... :)

 Tetamu yang hadir masa akad nikah..penuh gak..hehe..Nampak tak saya..? Sebelah pengantin pompuan , pakai baju purple tuh!! Gemukkkssss!!!

Gambar ni jer yang santek! gambar yang lain cam hampeh..hehe..(jgn marah incik Zul!) Cuba tengok Bella.. Kaki nan panjang..Nampak nau anak dara ku ini sudah besar..hehe...

Ok..Habis wedding adik..This week sebelah lelaki pulak.. Menghantar pengantin ke Jelai N. Sembilan.. :) Nak gambar santek kenalah tunggu gambar kameraman okes!!

Minggu ni, 3 hari aku sibuk berulang ke UM..Alah Universiti Malaya. Konon macam student situlah! Poyo jer ibu Nabila neh! Ni semua gara-gara exam KPSL N27 saya selama 3 hari. 1st day dah salah jalan. Lupa mana pintu masuk...hahaha!!  Nasib baik la sempat masuk. Kalau tak dah bazir waktu.

Hari pertama paper Perintah Am, hari kedua PKPA dan sewaktu dengannya dan hari ketiga Undang-Undang Umum. Serius hari ketiga paling mencabar! Soalan undang-undang memang payah nak cari jawapan. Ni pun tawakal jelah jawab soalan pasal dah tak tau apa nak tulis kat kertas jawapan...hehehe...

Saya bukannya nak sangat naik pangkat N27 ni pun. Alahai faham sajalah jawatan Penolong Pegawai nih. Banyak halnya. Lagi-lagi dengan keadaan Nabila sekarang ni. Takut tak boleh nak bagi komitmen pada tugas. Kalau N17 ni bolehlah nak bagi excuse..huhu...

Tapi saya delah sampai nak tolak rezeki. Andai ditakdirkan rezeki milik saya, satu stadium saya tadah terima. hehe... Mungkin ada kihmahnya. Yelah sampai bila nak dok di takuk gred 17 jer...Alah dok pangkat kerani jer.. Mesti nak bagus sikit kan..Nampak macam ibu Nabila takde pikir masa depan je yek..hehe...

Dah selesai semua, barulah lega dapat taip entry kat blog. Kalau tak usah haraplah nak hadap FB atau blog. Sebab tulah takde entry masuk..Orang datang singgah pun layu je keluar pasal takde update..(ceh perasan je ibu Nabila neh!!) hehe....

Pasal budak kecik Nabila neh..tadi terfikir macam-macam pasal dia. Nak mula balik buat terapi mak nenek dia nih. Risau tengok badan Nabila mula tak berapa nak bagus perkembangannya. Hishh...kalau tak mengandung sekarang ni, kompem saya amik cuti panjang dah.. tapi rupanya ada hikmahnya saya mengandung sekarang. Bolehlah cuti lama sikit nak uruskan Nabila dan adik baby.

Apapun, kita hanya merancang, Allah yang tentukan.. Harapnya semua yang dirancangkan dipermudahkan..InsyaAllah... :)

p/s : Minggu depan kursus lagi.. Dahlah minggu lepas seminggu kursus, asyik kursus je, naik jelak pulak rasa. Sibuk suh cukupkan 7 hari berkursus.. Ni dah lebih sangat dah! Letih makkkk!!!!

No comments: