Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

30 September 2012

Aiman..kami sayang kamu...

Mata ini sukar untuk lelap..terjaga dari tidur dan hati terus teringatkan kisah hari ini. Sangat meruntun hati.. :(

Kisah keluarga superkids kami..

Pagi jam 8, saya membuka handphone dan membaca BBM dari Ita Ummi Alisya yang mengatakan Aiman dimasukkan ke emergency kerana kesukaran bernafas. Lantas, saya membuka facebook dan melihat status babah Aiman, Zali berbunyi begini...

"Aiman di wad ICU hospital serdang..tolong doakan kesihatan dia..plzz...plz..."

Berderau darah saya. Mengapa dengan Aiman? Pelbagai soalan bermain di minda. Saya terus berbalas BBM dengan Ita. Dan katanya lagi, Farid sedang menuju ke Hospital Serdang menemui Babah Aiman.

Saya terus mesej pada Abang. Call tak angkat..rupanya abang dah masuk kerja. Terus Abang keluar dari kilang dan datang ke rumah mak untuk mengambil saya dan Nabila.

Kami berkejaran ke hospital. Setibanya di sana, terjumpa Jiey bersama Rayyan, Rifa dan Alimin. Kami sama-sama naik ke wad ICU bagi menemui Ida dan Zali. Melihatkan mereka menangis, hati saya sayu. Pilu mengenangkan Aiman. Menurut Ida, Aiman demam dan tiba-tiba subuh tadi Aiman susah bernafas dan bila lampu dibuka, Aiman sudah biru.

Kata Ida, Aiman langsung tak mahu menyusu semalam. Kerana badannya kurang sihat. Dan Aiman muntah beberapa kali. Bila pemeriksaan dilakukan oleh doktor, paru-paru Aiman sudah dimasuki sesuatu. Dan kata Ida, kemungkinan muntah Aiman masuk kembali ke dalam paru-parunya.

Hati kami meronta mahu melihat Aiman. Doktor tidak membenarkan pelawat masuk kerana Aiman masih dalam keadaan tidak stabil. Kata Zali, buah pinggang Aiman sudah tidak berfungsi. Sepertinya anggota organ dalaman shut down . Aiman tak sedar walaupun bantuan pernafasan diberikan. Mendengarkan perkara itu, lagi hati kami tak keruan..

Petang, kami terpaksa pulang kerana waktu melawat sudah tamat. Saya dan Abang ke Putrajaya. Pada awalnya mahu singgah ke rumah Put namun saya menerima panggilan dari maksu saya dan menjemput kami ke rumahnya sempena hari lahir Nina.

Nabila pula mengamuk sepanjang di rumah maksu. Sakit perut kerana mahu membuang. Kami bergegas pulang dari rumah maksu kerana amukan Nabila sukar dikawal. Singgah membeli pampers kerana bekalan sudah habis, berhenti di stesen minyak dan selesai semua, barulah Nabila diam. Kesian anak ibu, tak pasal-pasal kena marah sebab ibu tak tahan melihat amukan mu sayang..

Kemudian kami bergegas kembali ke hospital. Ramai rakan sudah pulang setelah selesai meilhat Aiman. Dan saya adalah orang terakhir yang dapat masuk melihat Aiman tadi. Menitis air mata melihat keadaannya. Saya dan Abang memanggil Aiman. Menyatakan Nabila juga ada disini menanti Aiman. Saya melihat mata Aiman bergerak bila saya sebut nama Nabila. Ya, Aiman tahu ibu, ayah dan Nabila datang menjenguknya...

Aiman..ibu dan ayah mendoakan kamu agar kembali pulih dan dapat bersama babah, mama dan adik Aina semula. Ya Allah..berikan kekuatan pada kedua sahabat kami, Zali dan Ida dalam menempuh dugaan-Mu ini. Kembalikan senyum tawa Aiman. Kembalikan Aiman kepada kami Ya Allah..

Melihatkan Aiman tadi, hati saya bertambah pilu. Saya memeluk Nabila. Ya, anak ini hanya pinjaman buat kami. Izinkan kami terus menjaga amanah-Mu ini. Andai tiba saatnya Kau mahukannya kembali, aku redha ya Allah...

Aiman ketika berusia 2 tahun..

Aiman..kami rindukan senyumanmu nak.. :(

No comments: