Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

21 September 2012

Splint baru...

Alhamdulillah..nampak segalanya berjalan lancar dalam minggu ini. Dan kembali ke rutin yang normal bermula minggu depan... :)

Rabu lepas, Nabila berjumpa dengan pakar rehab. Berkaitan dengan suntikan botox di kaki dan hal-hal berkaitan yang telah dibincangkan ketika temujanji bersama pakar peadiatrik. Untuk pertama kalinya Nabila bertemujanji di bahagian Rehab. Hurm..patutnya dah lama kena refer..tapi entah apalah nasib Nabila tak berkesempatan untuk berjumpa doktor rehab... :(

Apapun, keputusan untuk suntikan botox telah ditangguhkan sehingga ke suatu masa yang akan ditentukan kelak. Doktor Kavitha  menyarankan kami terus menerus melakukan stimulasi pada kaki Nabila. Dan beliau yakin, kaki Nabila boleh dipulihkan semula.

get ready nak masuk bilik Dr. Kavitha..

Dan yang paling bagus sekali adalah Nabila dapat splint baru bagi menggantikan splint lama yang telah rosak talinya..



Bulan 12 nanti appointment semula dengan OT Puan Diana. Pada awalnya nak set balik appointment setiap sebulan sekali. Last saya kata tak perlulah. Hanya nak review penggunaan splint saja. Tak perlu banyak-banyak appointment. Letih mak!!

Apapun..moga semua kembali baik seperti sediakala. Walaupun sejak 2-3 hari ni 'peel' Nabila tak terjangkau dek akal saya. Rasanya seperti dia tahu bakal menjadi seorang kakak dalam beberapa minggu saja lagi. Dan ibu juga pastinya sudah tidak sabar melihat adik baby. Faham sajalah keadaan dalam kandungan berusia 34 minggu. Perut semakin berat. Part bawah memang terasa sakitnya bila berjalan. Dan pastinya badan ni dah termengah-mengah untuk lakukan apa saja perkara... Tapi yang paling penting, saya dah tak sabar untuk mula cuti bersalin.. :)


No comments: