Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

16 April 2013

Kini saya boleh menerima semuanya...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk menulis disini..Ya, saya berhutang satu entry dengan kalian kan.. Tentang rawatan terbaru Nabila..

Alhamdulillah, sudah 13 kali kami ke Klang. Badan Nabila juga mulai lembut. Malah lebih mudah untuk saya melakukan streching. Terutama pada kaki kanannya yang semakin ketat..

Ok, pada mereka yang ingin mencuba rawatan ini bolehlah berhubung dengan Kak Ija.. dan boleh lihat sendiri melalui facebooknya.. Pusat Stimulatherapy Klang

Saya tak nak cerita panjang pada rawatan tersebut kerana setiap orang mempunyai cara dan kaedah pemulihan yang berlainan. Jadi, pada yang ingin mencuba boleh berhubung terus dengan kak Ija..

........................................
..................................
.......................
............
....
.

Cerita selanjutnya mengenai puteri saya. Lama benar tak bercerita tentang anak ini. Gambarnya juga sudah jarang dipaparkan...

photoshoot bersama ibu.. Adik tak abes-abes jilat tangan kakak..hihi...

Alhamdulillah, Nabila baik-baik saja. Walaupun beberapa minggu ini kurang sihat, lebih-lebih lagi serangan sawan yang sering berkunjung tiba membuatkan hati saya serba tak kena melihatkan kesihatannya yang tak menentu. Badan sedikit susut kerana kurang selera makan. Namun, saya cuba memaksanya sedikit agar perutnya tidak kosong dimasuki angin. 

Sejak 2-3 hari lepas, Nabila dilanda kemurungan yang amat sangat. Menangis usah dikira. Jika ditadah mau sebaldi air matanya.  Entah apa yang tak kena di hatinya. Puas saya memujuk. Mengharapkan dia mengerti pujukan saya itu. Namun sia-sia. Berhari-hari saya dan Abang bergelumang dengan perasaannya. Dan akhirnya saya kalah. 

Bila difikir, saya hampir lupa sebenarnya. Anak ini akan menyambut hari lahirnya tak lama saja. Esok merupakan hari lahirnya yang ke-5. Patutlah kamu meragam nak.. teringat kisah lama yek...

Ada yang bertanya pada saya tentang keadaan Nabila. Kini saya sedar, saya tidak lagi boleh terlalu mengharap atau cuba memaksa melakukan apa saja untuk Nabila. 5 tahun berlalu. Impian saya untuk melihat Nabila berjalan tak pernah padam. Malah termimpi-mimpi di malam hari. Saya tetap berdoa agar saya terus diberi kesihatan yang baik dan mampu untuk menjaga Nabila. Malah pada Naufal juga saya cuba serapkan perkataan SAYANG kepada kakaknya. Andai Naufal dapat membaca coretan ibu, ketahuilah sayang ibu sangat menyayangi dirimu dan kakakmu. Akan ibu lakukan apa saja untuk kebahagiaan kamu berdua..

Menginjak ke usia 5 tahun, pelbagai dugaan dan cabaran saya lalui. Sihat, sakit, ketawa, menangis semuanya bersilih ganti daiam hidup kami sekeluarga. Alhamdulillah, saya kini boleh menerima semuanya. Tentang keadaan Nabila, tentang masa depannya..tentang penerimaan orang padanya. Sungguh, saya tak percaya saya boleh harungi semuanya. Saya rasakan ianya sangat berliku. Mungkin ada di luar sana yang melalui pengalaman lebih hebat lagi..tapi pada diri saya..inilah satu perkara yang sangat besar berlaku dalam hidup saya selama 30 tahun ini..

syurga kami...

Buat kakak, tiada apa yang lebih membahagiakan ibu selain melihat dirimu ketawa riang. Biarlah dirimu tak mampu untuk berdiri seperti orang lain..asalkan kamu tetap disamping ibu selama mungkin. Ibu takut sekali membayangkan andai ibu akan kehilanganmu..Moga kita terus kekal bahagia dan dirimu sentiasa dilindungi Allah S.W.T . Insyaallah..

No comments: