Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

03 April 2013

Naufal dan Playgroup @ Genius Baby On Board (GBOB)

Assalamualaikum.. Saya berhutang satu entry berkaitan kakak Nabila . Tentang rawatan terbaru. Hurm..nanti saya cerita sebab sepanjang rawatan saya tak berkesempatan mengambil sekeping gambar pun sepanjang sesi rawatan tersebut. Bukan tak boleh ambil, saya je yang tak dapat nak capai telefon ambil gambar. Sebabnya...

Ada budak kepala bolat ni asik pegang tab ibu. Pantang pegang, mesti dia sibuk suruh bukak lagu twinkle twinkle dia...

Makanya, gambar kakak pun takde...huhu...

Ok, Ahad lepas saya membawa Naufal menghadiri kelas playgroup pertamanya di Genius Baby On Board (GBOB) Puchong. Sudah lama sebenarnya saya ingin daftarkan Naufal di situ, namun kata Teacher Watie, kelas untuk stage 1 (0-6m) takde orang. So, nak tak nak kenalah ibu tunggu Naufal sehingga berusia 6 bulan untuk naik ke kelas stage 2 (6-12m)

Alhamdulillah, Ahad tu, kelas trial untuknya. Pada awalnya baik-baik saja, tapi bila dah lama mulalah nak susu. Hurm..dah try bagi sebelum kelas bermula tadi, tapi dia yang tak mau minum. Haishhh Naufal nih..Teacher Watie dah pesan, lepas ni minum sebelum class start yek..

Mana dak bobot ni.. Nampak tak budak pakai seluar baju biru tak pakai uniform tu..Tulah dak bobot saya..Nopallllll!!! Discussion time ngan parents.. :)

stimulation time!! pegang batang jagung!! Nak kenal mana soft thing, hard thing...

Ni pegang bulu-bulu plak..Teacher Watie kata rajin-rajinkan bagi anak main bulu-buluan ni..eh..kakak pun slalu main dulu... :) Takpe..kat rumah dah bersepah banyak barang-barang untuk stimulasi..tinggal nak perkenalkan pada Naufal je.. :)

Ni dok main pusing-pusing parachute ni.. Disebabkan Naufal dan sorang lagi baby tak leh duduk, so biar di baringkan saja.. Ibuk-ibuk pusingkan parachute ni..hihi.. Dan bila Parachute ni dok serkup muka mereka..adalah 2-3 baby yang nangis. Yang boleh jalan dah lari keluar dari bawah kain parachute ni. Salah sorang yang nangis tu si dak Naufal lah.. Disebabkan tak boleh lari, meraung gajah la dia..hahahahaa!!!

Bubble time..suka plak dia tgk bubble tu melayang-layang ke udara. Tak terfikir plak aktiviti ni dah boeh di main untuk anak-anak...huhu..
 
 Nampak tak Naufal? Muka excited nak pegang belon yang di tiup oleh Teacher Watie.. Dan paling tak sangka, dia pegang belon sabun tu..hihi.. Comellll !!!

Happy class dah abes.. Next week kita bawak kakak Bella ek.. :)

Apapun, saya berpuas hati dengan aktiviti yang dilakukan. Adakalanya tak terfikir dek akal apa yang perlu saya buat bersama Naufal. Dan Teacher Watie ajar beberapa perkara untuk memperkuatkan lagi tubuh anggotanya. Sangat bagus ok!! Ilmu yang ada masa buat terapi Nabila rupanya boleh juga di apply kan pada Naufal. Sangat berbaloi saya dan Naufal join kelas playgroup nya setiap minggu.

So pada mummies di luar sana yang masih tercari-cari playgroup untuk baby, rasanya GBOB paling sesuai. Sangat santai dan menghiburkan.. :) Thanks Teacher Watie...

No comments: