Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

11 July 2014

Ramadhan datang lagi...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, bulan mulia ini datang lagi. Maaf lama tak menjengah dan mencoret sesuatu. Almaklum saja, sudah hampir sebulan lebih saya berpindah ke Jalan Duta. Dan sebulan lebih juga Nabila dan Naufal di letakkan di rumah pengasuh baru. 

So far, nampak anak-anak baik-baik saja di sana. Walaupun ada kala rasa resah hati saya lagi-lagi keadaan kakak yang ada kalanya sukar untuk difahami, namun dalam hati tetap terus berdoa agar Allah permudahkan babysitter baru Nabila menguruskan dirinya. Dan mujur kak Ida memahami. 

Dan berita baru.. InsyaAllah bermula bulan September nanti, Nabila akan bersekolah semula. Sekolah dan pusat jagaan baru di Kota Damansara. Pada awalnya saya tak berniat langsung untuk menghantar kakak ke sana. Namun bila mengenangkan kakak sudah jarang-jarang sekali berterapi, maka saya cuba untuk menghantarnya ke sana. Cumanya rutin berulang-alik akan jadi seperti dulu.

Bila difikir-fikirkan semula banyak sebenarnya masa yang saya buang untuk Nabila. Melihatkan orang lain berlumba-lumba membawa anak terapi ke sana sini, saya jadi segan. Jika dulu banyak perkara yang saya buat untuk Nabila. Namun kini, kekangan masa menjadi masalah pada saya. Dan harapnya nanti di sekolah baru, Nabila kembali berterapi secara intensif.

Alhamdulillah, Selasa lepas, wheelchair yang saya mohon dari JPA telahpun siap. Pada awalnya, saya kurang bersetuju dengan pemilihan wheelchair ini..


Saiz yang agak besar agak menyukarkan saya untuk memasukkan dalam kereta. Tapi bila berkali-kali cuba memasukkan wheelchair ini, barulah boleh masuk elok dalam bonet. Faham sajalah. Proton Iswara besar mana saja bonetnya jika dibandingkan dengan kereta lain. Sejak myvi diisytihar total lost, saya memang tak bercadang untuk membeli kereta lain. Memadailah hanya menggunakan sebuah kereta. Banyak lagi keperluan lain yang perlu saya fikir untuk anak-anak banding membeli sebuah kereta baru.

Bulan Ramadhan juga mengingatkan saya kisah lalu. Bercerita tentang kemalangan suami bersama myvi tahun lepas, cukup menggerunkan saya. Setahun sudah berlalu.Rasa cepat benar masa berlalu..

Ok, cukup sampai sini saja. Tak terlewat untuk saya dan keluarga mengucapkan Salam Ramadhan buat semua pembaca di sini.. 

Bye!!

No comments: