Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

07 February 2012

Memberi dan menerima...

Entry ini bukanlah berkisar hati saya.. :)

.

Berkisar tentang sesi pembelajaran Nabila sepanjang hari berada di rumah.. :)

.

Sedia maklum, Nabila masih belum menguasai skill memegang dan memberi sesuatu kepada orang lain. Ya, faktor besar yang menyumbang kegagalan Nabila untuk bermain adalah masalah matanya. :(

Namun, sejak sebulan lebih ini, saya banyak lakukan perkara ini di rumah. Ianya telah di ajar oleh Dr.Sham sendiri. Bahan-bahan untuk stimulasi pelbagai bentuk telah saya sediakan. Alhamdulillah, kata orang mata buta tak semestinya hatinya buta bukan..? Ya, hati Nabila 'celik' . Puas berminggu-minggu saya mengajar Nabila menggenggam dan memberikan barang yang dipegang kepada saya, nampak sedikit perubahan positifnya.. :) Syukur.

Namun, perjalanan masih jauh. Bila melihat sedikit perubahan ini mebuatkan hati saya berbunga riang. Sekurang-kurangnya, Nabila masih punya harapan.

Sedikit video yang saya ambil sewaktu Nabila bermain :) Tersenyum sendiri saya melihat video ini.. :)


Biarpun sedikit perkembangan ini, buat saya gembira. Ya, bukan mudah untuk saya melatih Nabila. Doakan perjalanan kami terus dipermudahkan..InsyaAllah..

4 comments:

Tika said...

Alhamdulillah syukur atas kurniaan Allah yg sentiasa memakbulkan doa2 hambaNya...

chaiyork nabila!

adarnadzmie said...

insyaallah nabila akan terus cepat belajar apa yg diajar...

Fiz said...

Alhamdulillah. Semoga Nabila akan terus maju, Insya-Allah.

radirtay said...

lucu anaknya,,,