Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

22 November 2009

Nabila , Jumperoo & Sawan

Hurm..ada entry lepas-lepas..aku mengatakan yang aku beli Jumperoo buat Nabila..Dan nilah aksi2 nya..

Mulanya sangat-sanghat risau membeli mainan ini. harganya bukan murah.Pernah cuba pada Jumperoo Sarra..sewaktu kami datang ke rumah Ita hari tu. Ketika itu Nabila menangis pabila di letakkan di situ.

Kata abg, dia risau lihat aku, bila aku beria-ia mahu belikan juga untuk Nabila. Takut Nabila tak guna. Aku juga risau sebenarnya dalam hati..Andai pabila aku belikan nanti..adakah Nabila akan guna?

Alhamdulillah..berbaloi jugakla beli..walaupun tak lama Nabila nak duduk dalam tu..janji ada jugak guna..hehe..(nasib baik..fuhhhhh..klu tak kena jual balik la kot Jumperoo nih)

p/s : Aku syukur sangat-sangat..Sawan Nabila dah nampak tidak menyerang dia lagi..Mata Nabila dah tak kedip-kedip laju lagi..Aku sedar perkara ni sejak seminggu lepas..Rasanya macam dah lama dah tak kena..Terima kasih Allah..Kau jauhkanlah penyakit itu dari anakku Nabila. Harap-harap ia berterusan.. :)

13 comments:

LYaFRINA said...

salam.. nmpak mcm bgus sgt Jumperoo y akak beli tu.. dgn warnanyer y colourful tu...sgt bgus utk nabila n baby2 lain pon aktifkan lagi daya pemikirannya n penglihatannya.. Syukur..kalau sawan nabila x menyerang lagi.. kalau x slap..kalau sawan tu x menyerang slama 2 thn.. itu tandanya dah bebas dr sawan.. lya cadangkan kak buat "FIT CHAT" utk nabila..mcm y suami lya buat utk lya.. kt dpt tau pkembangan tkini.. stiap kali nabila kna sawan akak catat tarikh... tempoh mula sawan hingga sawan b'akhir.. n kalu tiap kali apoitment doc..tunjuklah fit chat ni..sgt2 bguna.. ini pon lya buat ats nasihat pakar neorologi.. kt dpt tahu sawan kt mkin bkurang @ sbaliknya.. ermmm..utk sawan tu nabila ade ambik ape2 ubt anti epilepsi x???

Noina said...

LyaFrina: hehe..tu ah..nampak kaler2 mmg menarik..tu yang akak beria nak beli gak tu..heheh..
hurm..betullah ckp Lya..Akak tak terpikir pun..thanks yek Lya..hurm..bernas..bernas...!
Doc cakap, Nabila masih lagi belum perlu untuk makan ubat tu..nampak under control lagi.. Tapi klu jadi apa2..akak akan refer balik kat pediatrik..

grow2g3th3r said...

wah.. cantiknyerr jumperoo nie... warna pun menarik....

Manjakusayang said...

Alhamdulillah, semoga sawan tu pergi jauh2 dari Nabila. Noina, sukanya tengok jumperoo tu! Dulu ingin belika Husna! Tp, tak mampu ler bila tengok regenya!...huhuhu... Masa tu pula tak tau orang2 yg jual 2nd nie... So, tak ler membeli nya!

Noina said...

Manjakusayang: Alhamdulillah.. :) Amin.. :)
hehe..tu ah..in amasa 1st time tgk dulu mmg dah berkenan..tapi tgk rege..terus terbantut nak beli..huhu..hati tu mmg teringin..tu yang usaha cari 2nd...Nasib baik Jiey ada tolong carikan :)..2nd pun 2nd la..janji ati puas..hehe..

Rofaizal Jaafar said...

Jumperoo cantik utk orang cantik.. Fuhh ngam la tu.. Serasi bersama..

LiAnA said...

wah cantiknya jumperoo tu.. ni bkn Nabila jer yg teruja auntie pun teruja gak heheh

Al-hamdulillah semoga Nabila sihat selalu hendaknya..Amin.. Doa Ibubapa utk anak selalu dimakbulkan ALLAH ^_^..

Anyway.. salam kenal yer :D

nur rabiatul adawiyyah said...

cantik mainan barunye..alhamdulillah nabilah tak diserang sawan lagi..nampaknye anak comel ini makin sihat..syukur pada tuhan..

Noina said...

Faizal : mestilah..alah klu irfan nak pun ayah dia leh beli gak :) hehe..mesti makin comel dok dlm tu :)

Liana : hehe..tu ah..mmg sangat menguja kan..huhu..harga pun teramat la dahsyat..hehe..Terima kasih atas doa2 kawan2 termasuk Liana..berkat doa semua..Nabila nampak ok.. :)

nur rabiatul adawiyyah : hehe.. :) Alhamdulillah..berkat doa semua org .. :)

ai said...

Sronok dia dapat duk kt dlm tu. Yg memula tu mmg le dia nangis2 sbb dia tau tu bukan dia punye. Yg ni dia tau..mama & abah dia yg belikan utk dia. ngeeeeeeeeeee

Noina said...

Kak Ai : hehe..betul2..dia tau bukan dia punya(wah..pandai demand dah..mampuih la aku kak..!)

Anonymous said...

gembira mendengar berita bila nabila tak diserang sawan lagi...alhamdullillah..semoga sihat selalu nabila ya!! ada makan apa2 ubat ke? anak nana masih kena lagi sawan...sian die..doc pakar ada bagi ubat tapi nampaknya tak berkesan sgt...so camna nak berhentikan swan tu ya?? ada apa-apa suggestion dari noina??tq

Noina said...

nana: Rasanya sawan nabila maybe hilang sendiri.tak tau la bila ilang. Tengok2 je dah takde dah dia wat mata kedip2 tuh. nak kata bagi ubat..tak sempat doc nak bagi..tgk dah takde..lagipun dorang kata sawan Nabila takdelah serius sgt. Nabila pun tak dibekalkan ubat..camne nak ilang tuh..ina tak buat apa pun.Just jaga suhu badan dia..banyak minum air kosong.