Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

17 September 2010

Rupanya mahu menunjukkan lagi skill baru..!!! Alhamdulillah..

Cuti sudah 2 hari berlalu. Aktiviti tetap diteruskan seperti biasa. Adakalanya sempat melakukan 2-3 aktiviti dan kemudiannya, mulalah tak tentu arah. Hurm..sabar!! Mungkin Nabila penat asyik di'uli' oleh ibunya.

Dan hari ini, Nabila tampak keresahan. Dari pagi tangisan bergema diseluruh rumah. Pening juga..dan sudahnya aku letakkan di dalam buai. Tapi bila di dalam buai..dia main pula. Bila aku letakkan di bawah, Nabila menangis. Mak oiii anakku..kenapa nih?

Mujur juga kerja rumah tak banyak macam semalam. Namun ruang tamu ini agak bersepah dengan flash-flash card Nabila. Saja aku biarkan kerana mudah untuk aku mencapainya. Hurm..kalau ada yang datang bertandang..sudah pasti kelam kabut aku dibuatnya.hehe..

Dan petang tadi, Nabila merengek-rengek di dalam buaian. Entah berapa kali aku bawa turun naik dari buaiannya. Dan sudahnya lihatlah..

Tersangat la nakalnya..sengaja dijuntaikan kaki di buaiannya semata-mata nak panggil ibu..aduhai anakku..

Dan geram melihatkan Nabila..aku terus membawanya keluar. Kebetulan pula, angin sedang bertiup di luar. Nyaman sekali. Seronok pula berada diluar. Kalau Ayah Nabila dah pasang balik kolam, sure Nabila boleh berendam sekarang ni. AYAH..Bila nak pasang kolam????!!!!

Bila disuruh senyum..Nabila senyum..hehe..Pandai..!! Dia dah faham apa yang orang katakan padanya. (air liur still jugak meleleh-leleh..huhu..)

Sedang leka berborak dengan jiran depan rumah yang sedang asyik melihat Nabila,tiba-tiba...

"Eh..dia kedepankan badan dia la.." jerit akak tuh..

"heehhhhhh..adikk!!!" aku pulak yang menjerit. Muka aku sama seperti masa mula-mula aku nampak Nabila meniarap sendiri..hehe..

Terkejut sebenarnya. Nabila tak pernah menolak badannya sendiri ke hadapan. Sepertinya mahu duduk tegak dan tidak bersandar. Hish..biar betul mataku ini. Alhamdulillah.. Mungkin juga pinggangnya dah mula menunjukkan perubahan. Serius aku terkejut!!

Dan akan aku usahakan lagi untuk menguatkan pinggangnya. Tanpa pinggang yang kuat, Nabila pasti tidak boleh melakukan apa jua aktiviti.

Syukur... :) Tak sabar nak beritahu Ayah Nabila tentang perkara ni..!!!

Nabila dan anak jiran..

7 comments:

Kerikil Kehidupan said...

Alhamdulillah...keep trying yer nabila sayang...Buat ina...he..he..sama mcm akak, bila iman ada progress jer...dalam hati ada bunga...

Min said...

nabila anak yang kuat! Alhamdulillah!

Yasmin Nabilah.. said...

Kak Nani: memang berbunga kak..bunga2 ditaman..hehe..

Yasmin Nabilah.. said...

Kak Min: berkat doa akak juga..:) thanks kak..:)

CT said...

Buat ibu dan ayah Nabila kuatkan semangat...yakin stiap apa yg blaku ada hikmah tertentu yg Allah nak beri pada kita...

Yasmin Nabilah.. said...

CT: terima kasih..Insyaallah..ina akan terus kuat demi nabila..:)

JMY said...

selamat bercuti, seronoknya ye..