Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

02 August 2011

Bulan Ramadhan tiba lagi...

Beberapa hari yang agak sibuk. :( Tidak terlambat untuk saya ucapkan Selamat Berpuasa pada semua.. :) Moga kita dapat menjalani ibadah dibulan Ramadhan ini dengan sempurna..
 
Sekejap benar masa berlalu. Ya, pejam celik pejam celik, sedar-sedar bulan Ramadhan muncul kembali. Saya bersyukur kerana masih lagi punya kesempatan untuk bertemu dengan bulan ini. Ya, bulan yang penuh dengan rahmat dan keberkatan!
 
Sepanjang bulan puasa, rutin saya tetap sama. Masih berulang dari Rawang menghantar Nabila ke sekolah. Semalam, puasa pertama, saya agak keletihan. Saya terpaksa ke Cyberjaya atas tuntutan kerja. Mujur tak lama di sana. Dan petangnya saya agak kelam kabut mengambil Nabila di sekolah kerana jalan agak sesak semalam. Maklum saja hari pertama berpuasa. Maka semuanya terkocoh-kocoh mahu pulang awal.
 
Nampaknya saya hanya dapat menyediakan juadah yang simple ketika berbuka. Memang tak sempat nak masak itu ini. Sampai saja di rumah sudah pukul 7 semalam. Mujur Abang balik awal semalam. Itu pun kerana ada orang datang rumah nak pasang aircond. Jadi Abang lah yang banyak membantu saya semalam membeli dan menyedia juadah untuk berbuka.
 
Teringat pula saya pada tahun lepas, dimana saya dan Abang jarang berkesempatan berbuka bersama-sama. Kerana saya masih di rumah mak, tak sempat nak berulang dari Rawang pun. Dan yang kesiannya, Abang terpaksa berbuka bersama-sama kawan-kawan bujangnya di kilang. Saya pula terpaksa berbuka bersama adik-adik, menyediakan juadah kerana mak saya terlantar di hospital hampir 2 minggu lamanya. Kesian pula pada adik-adik kerana tiada siapa yang dapat menyediakan juadah berbuka untuk mereka. Dan tahun ini, saya harap saya dapat berbuka dan bersahur bersama Abang. Tidak mahu jadi seperti tahun lepas... :(
 
Hurm..tentang Nabila, saya perasan Nabila sudah kurang makan sekarang. Adakah di sekolah di jarang makan atau dia tidak berselera, saya tak pasti. Apa yang saya tahu, Nabila tidak mahu makan bila waktu malam seperti kebiasaan. Dan bila saya teacher nya, mereka kata Nabila makan sedikit saja. Hati saya agak gusar... :( Tak mahu Nabila turun beratnya lagi... :(
 
Rasanya perlu lakukan sesuatu untuk Nabila...huhu..
 
p/s: Saya sedang sibuk uruskan baju kanak-kanak untuk dijual dalam fb dan blog saya. Rasa tak cukup tangan. Gambar akan diupload dan satu lagi blog akan dibuat.. :) Penuh dalam bilik jahit saya stok pakaian kanak-kanak yang saya ambil sabtu lepas..Tunggu ya..!!
 
 

1 comment:

Ummi Alisya said...

apsal ibu tak bawak dtg umah alisya?? kot tak buleh borong....