Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

14 May 2013

Temuduga Pen. Peg Tadbir N27

Assalamualaikum..

Maaf lama tak bersiaran. Ibu Nabila ni kalah Perdana Menteri. Sibuk memanjang. Tapi, tulah. PC kat rumah rosak. Memang tak dapat la nak online. Nak menaip entry dalam tablet ni memang malas. Tengok orang lain punya blog berduyun entry. Blog ni je sunyi sepi, tuan rumah bizi. Hihi..

Alhamdulillah, minggu lepas agak kalut juga. Sebenarnya hati saya sedang gundah gulana. Memikirkan tentang kos terapi untuk Nabila. Al maklumlah, saya sedang bercuti tanpa gaji. Memang pening memikirkan mana nak cari duit tambahan untuk meneruskan sesi terapi Nabila. Sehingga terjadinya satu kejadian syahdu antara saya dengan pengamal perubatan. Menitis air mata kami berdua. Tak usah bercerita lanjut. Rasanya mungkin ada yang faham..

Namun, disebalik duka, rupanya Allah selitkan sedikit rasa gembira. Serius saya katakan minggu lepas memang minggu air mata. Hanya Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya dikhabarkan oleh sahabat, kak wati, bahawa keputusan panggilan temuduga N27 telah diumumkan. Debar hati usah cerita. Memang takut sangat masa nak buka website SPA. Berulangkali saya cuba semak namun pihak SPA belum lagi mengemaskini maklumat dalam portalnya. Last saya give up. Saya berikan nombor kad pengenalan saya kepada kak wati untuk di semak.

Namun, hati masih mahu mencuba untuk menyemak sendiri. Saya cuba sekali lagi dan tiba-tiba 'tupppp'.. Nama saya terpampang bersama butiran tarikh temuduga. Alhamdulillah. Namun, hati sedikit celaru. Tarikh diberikan tak sampai seminggu untuk lakukan persediaan. Sungguh!! Lagi-lagi saya sedang bercuti. Terpaksa berkejaran ke pejabat untuk menyediakan maklumat yang diperlukan oleh pihak SPA.

Serius, saya memang tak baca aa. Hanya mengetahui tugas-tugas utama jawatan yang dipohon dan sedikit mengenai jabatan saya kini. Takutnya mereka ' berminat'untuk tahu lebih lanjut. Sebabnya jabatan saya antara jabatan yang popular. Hihi..

Tiba hari temuduga, saya hanya memandu sendirian ke Putrajaya. Saya tinggalkan Naufal dan Nabila.bersama ayah mereka dengan rasa tawakal dan berharap Naufal tak merengek mintak ayah dia susu badan. Manalah nak cari susu. Bukannya nak botol budak kecik ni..

Ketika masuk di dewan temuduga, saya lihat calon sudah agak ramai. Namun,keadaan agak tenang. Masing-masing hanya mendiamkan diri sambil menghafal. Saya memilih tempat duduk di tengah-tengah dengan harapan takde sapa kacau atau tegur saya. Sebab tengah dok release rasa gundah tu. Huhu

Nama saya dipanggil untuk diberi angka giliran dan menyusun dokumen-dokumen mengikut cara SPA mahukan. Nombor 404 bilik D . Saya mengambil tempat duduk dan memerhati keliling. Dihadapan dan kiri kanan saya masing-masing berwajah pucat. Takut barangkali. Saya cuba berbual dengan harapan perasaan takut saya hilang. Alhamdulillah, saya berjaya mengawal perasaan gementar saya. Saya cuba senyum sebanyak mungkin. Dan terus berdoa agar rezeki berpihak pada saya.

Saya melihat 2 penemuduga masuk ke bilik D. 2 wanita. Wajah tampak biasa-biasa saja. Saya cuba tenangkan hati. Dan bila giliran saya dipanggil, saya masuk ke dalam bilik dengan perasaan berdebar.

Soalan demi soalan diajukan. Alhamdulillah, saya dapat jawab dengan baik. Soalan banyak berkisar tentang pekerjaan yang saya lakukan kini di jabatan saya. Dan penemuduga juga cuba memancing tahap pengetahuan saya mengenai jawatan yang dipohon.

Andai ada rezeki anak-anak,insyaallah dapat merasai suasana baru. Saya mahu menambah lagi tahap pengetahuan dan pengalaman saya. Moga ada rezeki nanti insyaallah. AMIN. Doakan saya ek. :)

11 comments:

adarnadzmie said...

akak pn da pergi interview N27 kemarin... ada rezeki insyaallah...

Syazwani Mazlan said...

Salam... tahniah dapat panggilan interview... soalan macamana? Susah ke? All in BI ye?

Noina said...

Owh yeke. Interview mana kak?

Noina said...

Tgk pada penemuduga gak. Mcm kawan saya susah. Soalan semua di tanya dlm bm. Ada kawan di tanya dlm b.i . Ikut nasib kut. Huhu

adarnadzmie said...

kat Komtar Penang...

Syazwani Mazlan said...

owh.. macamtu ye.. tq kak.. ni yg nervous. hehehe.. semoga berjaya ye :)

Unknown said...

saya pun ade pergi interview gak bln 6 aritu. la nie tgh dok tggu result temuduga keluar. pihak spa cakap 15/7/13, tp laa ni takdek punn...

Anonymous said...

Result N27 keluar pada 1/8/2013 5ptg

Watie Abu Hassan said...

Keputusan dah keluar...dapat ker..saya cuma calon simpanan moga2 ada rezeki saya..

Anonymous said...

result dh boleh semak hari nie 6/8/2013

ANGGUN BEAUTY said...

rsult da kluar