08 February 2010

teringat dolu-dolu..

cettt..apsal tah teringat masa dulu-dulu nih..Masa ngandungkan Nabila pulak tuh..huhu..


Ni antara gambar ketika mengandungkan Nabila dulu. Tak silap Nabila masa ni dah 7 bulan. Amik gambar ni kat Melaka...Ikut Abg ada Family Day kat sana.. :) Aku nampak sembab ketika ini..Badan naik bagai di pam-pam..ahaksss!

Bila dikenangkan..saat ni memang manis. Kalau nak diikutkan Nabila sememangnya sihat dalam perut sepanjang aku mengandungkan dia. Tiada alahan..tiada mabuk..dan segalanya baik..Gerak Nabila juga cukup..Terasa indah bila kaki kecil Nabila menendang-nendang perut ini. Aktif. Tersangat aktif. Sehinggakan sukar untuk tidur dalam keadaan menelentang atau mengiring ke kanan.. Mesti nak mengiring sebelah kiri saja..sebab terasa Nabila berat di sebelah kanan.

Dan bila terkenang saat melahirkan Nabila..aku rasa sayu. Aku tak menduga semua ini akan terjadi pada Nabila. Sedih..pilu.. Hanya tuhan sahaja yang tahu perasaan aku ketika itu.

Seminggu aku berperang dengan perasaan. Terpaksa meninggalkan Nabila di NICU buat hati ini terasa bagai dihiris dengan pisau..Terpaksa menjaga emosi demi anak tersayang. Itupun hanya mampu bertahan 3 hari. Hari ke empat aku meninggalkan Nabila..jiwa dah mula meracau. Nasib baik juga Abg membawa aku ke NICU..itupun setelah pulih akibat demam susu ketika itu.

Apapun..untuk mengandung kali kedua buat aku trauma. Lidah kelu bila mengatakan perkara yang satu ini. Ketakutan masih menghantui diri. Mahu saja memberanikan diri..cuma adakah aku bersedia? Mungkin sekarang belum lagi. Aku akan tunggu setahun dua lagi. Aku perlu betul-betul bersedia. Luka di perut juga perlu pulih sebaik-baiknya..Badan perlu sihat (yakni kurus..haha) dan Nabila juga perlu betul-betul 'bersedia' ketika itu. Teringin memang teringin..tapi takut..huhu..seronok tgk org lain dah sibuk menambah lagi..cuma aku je yang masih fobia lagi..huhu..

9 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

walaupun masa mengandungkan nabila ina tembam bagai dipam-pam. tapi, still cute...hehe

zikachiCOOL said...

akak... all the best... cm best je nabila dpt adik nanT. ^^v insyaAllah rezeki Allah sentiasa ade untuk hamba2Nya

Noina said...

kak Fiza: hehe..tak de makne kak..muka nampak selebet je..mmg buruk giler muka masa ngandung dulu. org kata anak perempuan tarik seri maknye..huhu

Zikachicool: hehe..mmg best..teruja ngan budak2 kecik nih..geram..sebab comel sgt.tapi tu ah..rehat badan dulu kot..huhu..Insyaallah ada rezeki adalah nanti ..Amin.. :)

Rizziela said...

Insyallah Noina.....jangan takut....Allah tak menzalimi hambanya sendiri.....dia menguji pada mereka yg mampu sahaja

Saya amat kagum dengan ketabahan & kekuatan yg ada pada diri awak...semoga segalanya berjalan dengan lancar & mudah. AMin

Noina said...

Rizziela: Amin.. :) Tak takut..seram..huhu

ieda said...

takpe..relax2..muda lagi.
biar fizikal emosi semua ready baru happy bila pregnant...& dapat bb sihat sempurna insyaAllah.

Noina said...

ieda: hehe..hurm..betul2..klu emosi tak stabil pun tak leh gak kan.. :)

mummyar said...

moga tabah dan jangan putus asa ye...insyaallah,kesabaran itu akan ada hasilnya....u kena kuat utk memastikan nabila terus sihat seperti kanak2 lain....

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...