03 May 2013

3 series..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, masih punya kesempatan untuk menulis di sini lagi. Dan masih lagi cuba menjadi ibu yang terbaik pada Nabila dan Naufal. Tak lupa isteri yang setia dian  samping suami tercinta, Abang..

Jumaat lepas, 26 April, genap sudah usia memasuki alam 30 an.. Alhamdulillah. Kerna masih diberi kesempatan merasai nikmat orang berumur angka 3 ni..

Dulu saya ingat lagi, masa kecik-kecik..bila saya tengok orang yang berumur 30 an ni mesti dah nampak matang. Tapi bila saya melalui fasa tersebut, rupanya tak. hihi.. Macam tak matang lagi pun iya. Tapi tak sedar anak dah 2.. hehe..

Apapun, istimewa pada hari itu, Abang tetap belikan kek untuk saya walaupun tak dibawa ke mana-mana. Sibuk dengan terapi si kakak Nabila, makanya hanya makan dirumah sajalah. Ada Abang bertanya, mahu kemana..namun saya hanya mendiamkan diri. Tak perlu berlebih-lebih kerana faham keadaan kewangan kami yang tidak mengizinkan untuk bersuka ria di luar. Lagipun, kesian pulak nak tinggalkan kakak dan adik.. Mana mungkin tinggalkan budak berdua ni..huhu..

Malam tu, konon-konon abang nak keluar beli roti. Nak buat sandwich untuk dijual esok. Saya yang memang dah mengantuk, terlelap sebentar bersama Naufal. Kakak pula di buaian. Memang terlena semasa ketiadaan Abang.

Balik saja, terus kejutkan saya. "Ibu jom makan.." Saya yang dok terpisat-pisat ni bangunlah..Mata memang tak larat nak bukak. Sampai tingkat bawah, Abang terus menuju ke peti sejuk.. "Tengoklah apa abang beli ni..Saje je tadi nak kuar..nak belikan kek.. "

Aduhai, sebak rasa. Terus segar bijik mata ni. Memang tak harap apa pun untuk hari itu. Hanya mahu Abang doakan supaya saya terus sihat dan dapat menjaga keperluannya serta anak-anak.

Apapun...

Happy BornDay Noina Ali.. :P

2 comments:

ibuayu said...

Semoga ina suami dan anak2 bahagia di dunia dan akhirat..

AzieFirdaus Kamarudin said...

epy belated beday ina..semoga pjg umur...murah rezeki n sihat selalu...aamiin...

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...