28 May 2013

Rawatan Stimulatherapy

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, kesihatan anak-anak baik-baik sahaja. Baik Nabila atau Naufal, masing - masing sama naik. Kakak Nabila serasa semakin berisi tubuhnya. Otot-otot mulai kelihatan. Dan paling ketara kaki Nabila mulai lembut setiap kali saya lakukan streching.

Sejak berulang-alik dari Klang kerana membawa Nabila menjalani rawatan stimulatherapy di sana, membuatkan rutin harian saya juga sudah berubah. Malah Naufal juga seakan sudah mengerti dan biasa dengan keadaan di klinik. Perjalanan yang jauh dari Bukit Beruntung ke Klang memang menyukarkan saya membawa 2 anak kecil saya bersama. Namun, kerana azam untuk pulihkan Nabila, saya cekalkan hati.

Memang tak terjangkau dek akal fikiran saya untuk ke sana. Lebih-lebih lagi sendirian tanpa ditemani Abang. Hanya sekali sekala Abang dapat menemani saya. Selebihnya hanya kami bertiga. Dalam hati, saya turut berdoa agar perjalanan saya bersama anak-anak sentiasa selamat. Faham sajalah keadaan jalan di Klang. Dengan lori kontena, lori pasir, entah segala jenis kenderaan di atas jalanraya. Berselisih dengan kenderaan-kenderaan tersebut memang mengerikan.

Sehingga entri ini ditaip, serasa saya sudah lebih 20 kali Nabila lakukan sesi stimulatherapy itu. Ada juga kak Ija ajarkan saya beberapa teknik untuk saya buat di rumah. Dengan syarat, hanya boleh dilakukan untuk Nabila sahaja. Bukan untuk anak-anak lain. Bukan kedekut. Kerana tidak mahu aura tubuh anak orang lain masuk ke dalam tubuh kita.

Selain rawatan stimulatherapy, saya tak lakukan perkara lain. Saya ingin buat semula jadual home programme saya bersama Nabila, namun tak dapat laksanakan kerana kekangan masa. Faham sajelah klu ada budak botak Naufal ni kan. Memang tak jadi apa rumah.

Saya dah mula nampak kesan-kesan positif pada tubuh Nabila. Menangis juga tidak berlaku kerana tubuh Nabila sudah biasa dengan tekanan yang diberi oleh kak ija. Moga perubahan ini berterusan hendaknya. Amin.

P/s : gambar dibawah, Nabila semakin kerap mengangkat kepala bila diletakkan dalam posisi meniarap. Good gurl kakak Nabila!!

Alamat Pusat Rawatan Stimulatherapy (Terbaru- bermula 1 November 2013) :

No. 29 , Jalan 35/25,
Canting, Alam Impian
Shah Alam, Selangor.
No.Tel : 012-9137266 (kak Ija)
 

1 comment:

ibuayu said...

semangat adalah kekuatan...pandu hati2 ya..alhamdulilah nabila semakin lembut

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...