Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

22 October 2009

Aqil, kau pergi jua..

Masih ingatkah kalian pada Eawan, Kak Milia dan Muhammad Aqil Firas? Aku ada cerita tentang mereka pada entry lepas..

Hari ini..aku terima berita sedih dari Eawan. Mula-mula sms dari Eawan. Katanya Aqil tenat. Aku dah mula risau. Aku terus menelefon abg. tanyakan sama ada dia dapat atau tidak sms dari Eawan. katanya dia dapat. Eawan pohon pada kami semua agar mendoakan kesihatan anaknya itu. Aku terus menelefon dua orang sahabat baik aku iaitu Midah dan Ain. Bercerita tentang keadaan anak Eawan. Dan harapan kami..mahukan anak itu benar-benar sembuh..

Namun..jam 12.45 tadi..aku menerima sekali lagi berita sedih. Eawan menelefon aku.. Kelihatan Eawan menangis. Aqil telah pergi buat selama-lamanya..Aku turut menangis bila di khabarkan berita itu. Ya Allah..aku memang berharap sangat Aqil sembuh dan sihat. Namun apakan daya..Allah lebih menyayanginya.

Aku terus bergegas pulang ke rumah..Cadangnya untuk melawat mereka. namun..hajat sekali lagi tak kesampaian. Kata abg..Eawan mahu bergegas pulang ke Teluk Intan. Kebumikan jenazah Aqil di sana.

Buat Eawan dan kak Milia..Tabahkan hati..kuatkan semangat..relakan pemergian Aqil..Dia tahu dia tak nak susahkan Ummi dan Ayah dia. Terkilan sangat tak dapat nak hadiahkan baju untuk Aqil..Acik ina dah siap beli dah..huhu..Eawan..jangan biarkan Kak Milia keseorangan yek..dia pasti sedih sangat..hati seorang ibu..berpisah dengan anak setelah 9 bulan dalam kandungan..Salam Takziah dari kami sekeluarga..

Arwah Aqil selepas 4 jam dilahirkan..

17 comments:

MaizaC'Joe said...

Salam

takziah dr sy utk kwn Noina... sesungguhnya Allah lebih sayangkan dia.. moga anak awk jg akan sihat sejahtera dan sntiasa berada dlm lindunganNya.. InsyaAllah... amin... salam kenal dr saya... -maiza-

Al-fatihah

Rofaizal Jaafar said...

Al-Fatihah... Buat Eawan dan isteri tabahlah dugaan Allah ni.. Allah lebih sayangkan arwah.. Redhalah dengan ketentuanNya..

Jiey Mien said...

Al-Fatihah buat arwah Aqil..
Sampaikan salam takziah buat kawan Ina sekeluarga ya..

KIRIS said...

Innalillah... salam takziah untuk eawan n milia.. Thing's happened for a reason..
didoakan semoga terus tabah ntok melalui saat2 sukar ni..

nur rabiatul adawiyyah said...

takziah saya ucapkan kepada kawan awak tu..sedihnye anak yang kite dah kandung 9 bulan pergi macam tu je..mesti sedih berpantang seorang diri tanpa anak di sisi..

mrs_zura said...

salam...takziah buat shbt ina sekeluarga...sebak rasa ati melihat kalian kehilangan bayi tersayang...smg kak milia kuatkan semangat...ada hikmah atas segala yg berlaku...to ina...always bg sokongan to your fren ye...take care(",)

ai said...

Salam takziah utk keluarga Arwah Aqil... :(

Al-fatihah..

Hazlina Shahrel Mummy Fia said...

al-fatihah.. takziah buat keluarga arwah aqil..

sedih nya kalo bab2 si comel ni.. :'(

Liana said...

Noina... Sampaikan salam takziah ummi pada ummi dan ayah Aqil yer... InsyaAllah, Aqil akan menunggu ummi dan ayah dia di sana....

Deelira said...

sedihnya..
semoga dia tabah menghadapi dugaan dari ALLAH

kakcikseroja said...

Innalillahhiwainnailaihiroji'un...

InsyaAllah, Aqil akan menunggu ibu dan ayahnya di Jannah....

ibu_arifa said...

takziah buat ibu dan ayah Aqil sekeluarga. sedihnyer baca citer nih..kak ina dan beli baju utk Aqil tp tak sempat kasi pun sedih jugak :(

dia pergi dlm keadaan yg masih suci lagi kan..

SharHanah said...

Takziah buat Eawan dan kak Milia... Tuhan lebih menyanyangi Aqil... Sm0ga tabah.

~Puteri-Nuur~ said...

ina, walau put tak kenal mereka, tapi meremang bulu roma put baca entry ni.innalillah, semoga iwan akan memimpin ibubapanya ke syurga kelak. amin.

Noina said...

Salam semua..terima kasih atas ucapan kalian..ina ada pesan pada eawan untuk baca semua ucapan-upana yang kalian berikan..terima kasih sekali lagi pada yang doakan kesihatan Aqil..Allah lebih menyayanginya..

fajar said...

Inalillah wainna ilahi rojiun.

Moga kesabaran dan ketabahan akan selalu bersama ayah dan ibu.

cmba said...

salam...Semoga rohnya dicucuri rahmat...dia menunggu ibubapa dia diSana nanti...jgn sedey2 yer..