Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

08 October 2009

Nabila Dan Rambut Baru..

Tengahari tadi, aku terima panggilan telefon dari adik aku, Ain. Katanya ada wanita cina datang rumah. Dan wanita cina tu dah buat sesuatu pada Nabila.

Aku pelik. Pastu Ain ketawa dalam telefon. Rupanya wanita cina tu datang dari rumah ke rumah..tanya nak potong rambut ke idak. Dan mak pula tak tanya aku dulu. Cadangnya aku nak simpan sket rambut Nabila tu. Kasi panjang sket. Tapi mata orang tua..bukan suka serabut serabai ni.. Abis la kepala Nabila. Rambut yang disimpang bakal di buang..huhu..

Tengahari aku balik..Sebab hari ini ada appointment dengan Puan Siti, bahagian fisioterapi. Terkejut beruk aku tgk rambut Nabila. Pendek yang amat..dan kepala Nabila nampak kecik je..huhu..Mak..sian kat cucu mak ni..Napa mak potong pendek sangat..huhu..Baru je yong nak bagi Nabila ni comel cam bb gurl sket..dah cam bb boy plak..huhu..

Dah tu..takkan nak meraung plak kan..terima jelah..Plak tu bising mulut mak bercerita kata Nabila baik sangat masa potong rambut. Tak macam kat Cheeky Monkey aituh..hehe..pandai pulak tukang gunting tu amik hati Nabila..diam plak tu bila orang pegang kepala dia..hehe..

Adik aku plak tak amik gambar dia masa dia kena potong rambut..ni ada sket gambar sesduah potong rambut..huhuhu..

huwaaaa..Nabila dah berambut pendek balik..huhu..nampak kepala nan kenit tuh..


p/s : aku gi balik Fisio..walaupun tak bawa kesan pada Nabila..aku gi jugak..Nanti doc kat Pediatrik marah pulak kalau jarang pegi..huhu..

8 comments:

kakcikseroja said...

Salam Ina..

Nabila tetap nampak comel walaupun berambut pendek. Tak apalah, nanti rambut tu akan panjang balik. :)

ratna said...

xpe... rambut bole tumbuh.. tp kena rajin cari petua supaya cepat tumbuh.

ibuayu said...

ok lah tu...masih comel lagi nabila ku sayang..

Liana said...

hehehe... tak per lah... Tp, comel juga nabila bila rambut pendek. Senang nak jaga... Husna pun cam bakal kena potong jer... Coz, dia dah tak berapa suka ikat rambut skrg nie... huhuhu

LYaFRINA said...

ok gak nabila rambut pendek.. still cun, cantik, jelita.. Fesyen cam helle berry plak.. X pe kak, truskn la dgn fisioterapi tu.. x rugi.. mybe kesannya lmbat.. bkn sng kalau kt nak baik.. cam pgalaman lya dulu hampir sethn lbih bru nampak hasil.. tu pun cuma jari kaki y gerak.. mmg sgt2 lama nk nmpak hasil. tp kt kna bersabar n trus bdoa.. ( kak, dulu pun lya pernah lumpuh 1 bdan, tp skarang ni alhamdulillah.. lya dh dpat khidupan normal... blh bjaln cam org biasa..btul2 cam org biasa..kalau lya blh,, NABILA LAGI BOLEH CZ NABILA MASIH MUDA N LAGI SENANG UTK PULIH.. INSYALLAH DGN IZIN-NYA.)

zali azali said...

huhuhu...comelnya tak hilang walaupun rambut pendek...biasa fisio ngan OT kat mana? spital serdang ker. aiman kat spital serdang...

Noina said...

Kakcikseroja : hehe..tu ah..ingat cina tu trim sket je..rupanya abis dibedalnmya rambut Nabila..

Ratna : huhu..nak cari petua?hurm..rasanya tak sempat nak cari petua..rambut dia dah tumbuh balik..kejap je tuh pendek..nanti dah lebat balik..mmg stail rambut lebat..klu ikut ina masa kecik2 dulu..takde rambut sampai umur 3 tahun..huhu..

ibuayu : hehe..comel lah tuh kak..nenek dia kemain suka lagi tgk cucu dah rambut pendek..huhu..

Liana : hurm..mmg senang nak jaga..tapi tak nak pendek sgt..Nabila ni kan microcephaly..kepala kecik..bila potong nampak kecek je dia..

LyaFrina : Amin..harap2nya lah kan..hurm..bukan apa..masa aituh H1N1 tu nampak serius je..lagipun time bulan pose..cam penat gak nak buat fisio..huhu..helle berry..hehe..ni helle berry versi omputih..hahah!

zali azali : hehehe..hurm..control comel tuh..hehe..hurm..kat sg. buloh..sebab Nabila memang dah lahir kat situ dan doktor terus refer dia kat situ.

Rofaizal Jaafar said...

Masih cun la Nabila tu jangan risau.. Rambut nanti tumbuh balik punya.. Hehe sesekali Nabila pun nak tuko fesyen rambut kan..