Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

17 January 2010

Kunjungan kawan-kawan ke teratak Nabila..

Alhamdulillah..kami berkumpul sekali semalam.. Ita, Farid, Zura, Shah, Faizal, Kak Noni, Zali dan Ida semuanya berkumpul di rumah kami sesudah balik dari Gedangsa semalam.

Seronok..meriah dan macam-macam lagi..telatah anak-anak serta gurau senda kawan-kawan buat aku terasa bahagia sekali. Seolah-olah kami kenal bertahun-tahun lamanya..

Bermula dengan aku, Ita dan Zura yang memabawa anak masing-masing ke Gedangsa. Dan Ita mengambil nombor giliran untuk kami. Tetapi Ita habis lebih awal dan terpaksa pula menunggu kami untuk rawatan Kak Raw. Sian Ita dan Farid yang agak mengantuk menunggu kami menyelesaikan urusan anak..

Habis sahaja rawatan, kami terus bergerak balik ke Bukit Beruntung. Dan aku pula terus ke dapur untuk masak makanan tengahari. Lapar betul ketika itu..

Sesudah makan, kami lepak-lepak saja di rumah sambil menunggu habis tempoh Nabila dan Habib membuka balutan. Sarra pula sudah selesai dibuka balutannya ketika sampai di rumah tadi.Kami menunggu kehadiran Zali dan Faizal sekeluarga pula. Dan tak lama selepas itu, semuanya sampai ke rumah kami dan gamat rumah seketika dengan gelak tawa hilai kami. Telatah anak-anak juga sangat menghiburkan.

Dan aku pula menyiapkan makan malam untuk semua. Top up saja makanan kerna sudah ada lauk dan nasi yang aku masak petang tadi..

Dan jam 10.30 malam keluarga Faizal mula beransur pulang. Anak Faizal, Nabila..terjatuh dalam longkang sewaktu nak masuk kereta. Adui..sian Nabila..Nasib baik tak apa2..Keluarga Ita dan Zali juga turut pulang bersama-sama..kelihatan Sarra dan Aiman juga keletihan dan tertidur dipangkuan Ummi dan Mama masing-masing. Zura pula tidur di rumah kami kerana pagi tadi nak bergerak menuju ke Cameron Highland untuk bercuti.

Untuk semua..Terima kasih sudi datang rumah Nabila..Seronok sangat semua dapat berkumpul sekali macam ni. Tak yah gi lepak-lepak kat luar..kat umah saja sudah cukup..anak-anak pun selesa jugak kan? Maaf la yek..klu ada kekurangan sepanjang semua berada di rumah kami. Maklum saja rumah yang agak kecil dan sempit..hehe...Terima kasih yek..nanti dtg lagi yek ke teratak kami..

Habib, Nabila dan Sarra..sangat-sangat istimewa..lahir selang 2 hari saja mereka-meraka nih..hurm..kena celebrate besday sama-sama nih..

Irfan tengah makan. aiman pula tak nampak sebab dok sebelah jurukemare nih..huh..ayah Nabila nih tak terror la amik gambar..

P/s : Shah & Zura..nanti upload gambar kat dalam FB yek..!

2 comments:

A.I said...

gamat le Bukit Beruntung aritu..(^_^)

sronok la dpt lepak sesama mcm tu kan? siap masak2 bagai..

Noina said...

Kak Ai : hehe.tu ah..seronok tul.. :) masak biasa je kak..makan lauk tengahri ngan makan malam..nak kata pandai masak tu takde la..huhu