26 January 2010

Marahnya!

Kelmarin, aku menceritakan perihal Nabila yang terkena cerek pada neneknya. Faham sajalah orang tua..lagi-lagi dia yang menjaga Nabila.

Tatkala mendengar saja berita itu, marah betul mak pada aku. Katanya, tak pernah dia buat pada anak-anaknya begitu. Bukan yong sengaja mak! Dah nak jadik. Nak buat camner. Yong pun nangis bila Nabila kena masa tu. Tak tau nak buat camner..Buat apa yang terlintas di fikiran saja!

Adik aku, Ain, juga marah pada aku. Kerna kesiankan anak kecil ini yang tak tahu apa-apa, merana bahana angkara ibunya sendiri. yelah..den ngaku den salah! huhu..

Mak mertua aku juga terus menelefon abg bila membaca entry pada blog aku yang lepas. Terus menanyakan keadaan Nabila.Maaf mak..ina tak sengaja buat Nabila camtu!

Kesal..begitu kesal dengan apa yang terjadi. Semua bertanyakan pada aku tentang keadaan kaki Nabila. Alhamdulillah..luka makin kering. Aku rehatkan Nabila sementara dari sebarang aktiviti fisio. Meniarap juga. Takut dia terlajak perbuatan. Bukannya Nabila tahu menahan sakit bila kaki bergesel dengan permukaan tilam atau sebagainya.

Dan bahana dari kejadian itu, aku menanggung akibatnya. Demam. Entah kenapa sejak sabtu lepas, pulang saja dari rumah Kak Raw terus sakit tekak. Dan di rumah Zali pula sejuk. Panas sejuk, panas sejuk..buatkan aku bertambah sakit. Dan padahnya semalam. Kepala mula terasa berat dan badan mula terasa panas. Hidung yang selsema buat aku bertambah derita lagi. Nabila pula, tengahari semalam, sudah menunjukkan tanda-tanda demam. Tambah derita dengan kaki yang sakit, badan yang tidak selesa, buat aku menyuruh abg membawa kami ke klinik.Dan abg tidak jadi ke tempat kerja, dan menjaga kami berdua yang sakit. Aku pula, terus saja tidur awal kerana tak tahan dengan keadaan kepala yang berdenyut-denyut. Abg yang bersekang mata menjaga Nabila kerana tak boleh tidur dek kerna selsema. Kata abg..semalam dia menonton cerita P.Ramlee..sekitar jam 2-4 pagi.. Menemankan Nabila yang tak boleh tidur. Terima kasih abg..tolong jagakan Nabila untuk ibu..

Pagi tadi juga aku tak boleh bangun. Ingin ke tempat kerja..namun kepala berat. Terfikir juga bagaimana untuk memandu ke tempat kerja sedangkan kepala masih berat dan badan masih lagi demam? Sudahnya abg kata dia akan membawa aku ke klinik sekali lagi untuk mengambil MC. Dan hari ini aku MC...

Dan ketika entry ini di taip..aku dan bertambah sihat..dan esok akan memulakan tugas seperti biasa. Dan rasanya aku ada kursus esok.Harapnya selsema dan demam ini akan kebah esok..

6 comments:

ratna said...

semoga awak sihat 100%. mereka marah tu sbb mereka perihatin.. untung awak ramai perihatin pd awak.

LiAnA said...

take care yer... biasalah kan org tua.. cucu mmg diorg lebih sayang dr anak menantu hehe.. alah anak i jatuh calar skit je my mom dok bebel sehari semalam huwaaaa

Noina said...

Ratna: Amin..prihatin amat2 tuh..huhu..

Liana : tu ah..jeles i tau!

zikachiCOOL said...

salam... get well soon ye kak... accident ni kite x expect akn jd. kdg2 ade je yg jadi. insyaAllah nabila pun faham ibu die mmg x sengaja... akak jgn slhkan diri sgt ye. be strong. ni sume dugaan dr Dia. akak jgn sedey2 lg ye (=^.^=)

ieda said...

moga ina & nabila cepat sembuh..
cerita bab luka nie teringat peel anak akak si nabila tu..bila dia tengok parut luka yg dah sembuh berminggu2 pun dia boleh buat2 nangis..

Noina said...

Zikachicool: hurm..berkat doa semua..kaki nabila dah ok sket..alhamdulillah.. :)huhu.mau tak sedih..cuai punya pasal la nabila kena..nasib baik cik abg tak bising..nak marah pun tak guna..

ieda: Amin :) tu ah..tu nabila tak cakap..klu anak yang sihat leh ckp ngan ingat apa yang jadik kat dia lagi sian kan..huhu

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...