19 July 2010

Dia telah membakar semangatku...

Tadi, aku berjumpa dengan salah seorang kakitangan Jabatan ini. Yang juga punya anak istimewa. Aku diperkenalkan oleh seorang pegawai ku semasa kursus induksi lepas.

Pegawai aku menyarankan aku supaya bertemu dengannya..dan bertanyakan pendapatnya mengenai rawatan yang telah dilakukan kepada anaknya sehingga anaknya boleh berjalan.

BERJALAN?

YA ANAKNYA KINI BOLEH BERJALAN....!

Sangat teruja tadi aku mendengar kisahnya. Dan katanya dia pernah membawa anaknya mendapatkan rawatan di Gedangsa dan yang paling utama..dia menumpukan rawatannya di NURY Institute.

Benar..Bagi mereka yang 'all out' dengan anak istimewa..dan mengikuti sepenuhnya rawatan dari NURY..InsyaAllah..usaha yang dilakukan membuahkan hasil.Aku pernah cuba untuk mendapatkan rawatan untuk Nabila di situ..malangnya rezeki masih belum mencukupi..maka terbantut hasrat untuk membawa Nabila ke sana.

Kak Esma..telah membawa anaknya Irfan ke NURY hampir 2 tahun. Dan segala usaha yang di lakukan..Alhamdulillah..membuahkan hasil. Katanya lagi..di situ dia diajar untuk melakukan terapi dan juga mengetahui pemakanan yang sesuai untuk anak. Dia juga mengamalkan mandi air zam-zam dan air Yassin pada anaknya. Dan kurasa banyak lagi perkara yang dia lakukan untuk anaknya.

Irfan sebenarnya bukan Cerebral Palsy seperti Nabila. Irfan jadi begitu kerna masalah kromosom. Dan kesnya yang pertama di daftarkan di Malaysia. Dan pernah menjadi ujikaji pihak hospital di Malaysia.

Namun semangat si ibu untuk anak tidak pernah luntur. Aku harap aku boleh jadi sepertinya. Sungguh aku kagum dengan semangatnya. Namun..duit adalah segala-galanya. Tanpa duit..aku rasa tak boleh menjalani rawatan sepertinya.

Aduhai..

4 comments:

iCaLoVeZiE said...

sabarlah ina..

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

ina, akak pun teringin nak bawa sofie ke nury...tapi, belum ada kemampuan.

Noina said...

Ica: huhu...

Noina said...

kak fiza; tulah kak..mahal bebenor..huhu..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...