Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

06 July 2010

'Keributan' dalam hati..

Apa ribut-ribut..? huhu...

Maaf sudah lama tidak menulis sesuatu di sini. Sudah lebih seminggu aku menjalani kursus. Ditambah pula kesihatan yang tidak mengizinkan aku untuk terus mencoret tentang Nabila kebelakangan ini. Hanya sempat membuka blog rakan-rakan. Itupun tidak meninggalkan jejak..Maaf yek..

2 minggu ini aku ada menyatakan pada entry lepas tentang perkara yang serius aku bincang bersama Abg. Aku cuba merisik pada kawan-kawan. Bertanya pandangan mereka. Apa dia tuh?";})();ButtonMouseDown(this);'>Agak berat sebenarnya..namun jika ada peluang akan cuba aku usahakan.

Aku ingin sekali mengambil cuti tanpa gaji. Keputusan yang aku ambil ini telah diambil kira secara halusnya. Aku tahu ' tiada lagi enjoy' selepas ini. Perbelanjaan perlu di catu. Serba -serbi masa akan ditumpukan pada Nabila agar cuti yang diambil itu berbaloi. Namun segalanya bukan mudah...

Aku sendiri masih lagi belum 'confirm' dari jawatan sekarang ni. Tak pasti bila akan di ' confirm' kan. Membuatkan hati serba salah. Takut menunggu terlalu lama. Masa memang tak menunggu kita. Lebih-lebih lagi untuk anak seperti Nabila. Perlu cepat !!!!

Tapi bila memikirkan kerja..aku risau juga. Sebab kerja aku memang tak boleh ditinggalkan untuk jangka masa yang panjang. Sebab mulai tahun depan , hanya aku saja yang menjaga sistem aplikasi itu. Tiada lagi pembantu atau kakitangan kontrak selepas ini. Bagaimana nak aku tinggalkan semuanya nanti?

Bila memikirkan segala permasalahan, terasa terbantut untuk aku meneruskan hajat. Namun aku takut aku akan menyesal jika tidak melaksanakannya. Sebab semuanya untuk Nabila. Aku akan menyesal tak sudah jika tidak mengusahakan sesuatu untuk Nabila. Entahlah..

Mengharapkan keajaiban akan berlaku. Mahu segala usaha yang dilakukan membuahkan hasil. Aduh..aku perlukan masa itu..Berikan masa itu untuk aku Ya Allah..

Terlalu banyak perkara yang ingin ku rangka untuk Nabila. Namun terdayakah aku melakukannya seorang diri. Abg? Tak perlu mengganggu dia. Dia juga punya tugas lain yang penting demi kami. MENCARI WANG UNTUK KAMI TERUS HIDUP! Aduh..segalanya duit...!

Insyaallah..klu ada rezeki ibu duduk rumah sekejap..ibu cuba yek Nabila..Ibu memang nak sangat jaga kamu dengan tangan ibu sendiri. Hasil daripada cuti itu ibu harap ada yang positif dari kamu. Ibu mendoakan segala apa yang ibu rancang untuk Nabila akan dipermudahkan.. Amin..

5 comments:

Sueriani Ali said...

InsyaAllah segalanya akan dipermudahkan oleh Allah swt...

ieda said...

ina..kalau belum confirm boleh ke ambik unpaid leave?
ina bincangla dgn bos cemana nak buat..mungkin dia ada good idea.

Yasmin Nabilah.. said...

shinawawa: :)

Yasmin Nabilah.. said...

Kak Sue : Insyaallah.. :)

Yasmin Nabilah.. said...

Kak ieda: org sumber manusia ckp boleh..cuma ina layak amik untuk sebulan je..sebab ina baru setahun lebih keje. Ina tgh pikir2 lagi nak amik ke idak..huhu