Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

22 July 2010

Jakuzzi..seronoknya si Tecit Tonet nih..!

Pagi tadi aku ke sesi terapi Nabila di PDK. Sampai saja di pintu..kedengaran muzik di dalam. Rupanya anak-anak sibuk membuat persiapan latihan untuk persembahan pada 4 Ogos nanti.. :) Seronok pula aku tengok.. Wajah anak-anak yang tiada dosa. Bersungguh-sungguh mereka melakukan sesuatu.. Dan nampak di wajah mereka gembira.. :)

Aku terus melangkah ke bilik terapi. Menunggu ibu-ibu yang lain untuk memulakan sesi terapi. Seorang demi seorang masuk. Dan Nabila diurut sambil ada seorang akak dan mulutnya bercerita tentang spa yang ada di PDK..Jakuzzi.

Aku ingatkan pada mulanya 'bath tub' nya besar. Rupanya kecil saja. Tapi untuk orang dewasa juga boleh masuk.Ngam-ngam badan sajalah.. :)

Aku pula memang tak bawak tuala Nabila hari ni. Jadi niat memang nak cuba untuk Nabila. Kata akak tu..bila-bila masa saja boleh mandikan. Dan dia mengajar aku cara untuk memasukkan air dan sebagainya.

Mula merendam Nabila..Nabila agak terkejut jugak. Tapi air panas..rasa memang sedap la kalau terkena di badan. Mula dengan mencecah kaki..dan terus aku mencelupkan sedikit demi sedkit badannya.

Nabila mula rasa seronok. Dia diam dan memandang saja wajahku. Tak pernah Nabila diam sebegitu. Selalu pasti ada tangisan bila setiap kali tubuh kena dengan air. Kali ini tampak Nabila lebih rileks. Tidak melawan. Alhamdulillah.

Aku tukarkan posisi duduknya. Dan kemudian aku lihat mata Nabila hampir terpejam.. Feel la tuh..! hehe.. Aku usap kepala Nabila dengan air..Dengan bauan aromaterapi yang sangat menyenangkan.. Aku sendiri hampir terbuai dengan bau dan rasa hangat-hangat air itu.

Belum sampai waktu..Nabila tertendang pelapik 'bath tub' dan terus tertanggal.. Penutup lubang bath tub juga turut terbuka. Aku terus mengangkat Nabila. Tak sempat menghabiskan terapi itu. Aduh..rugi sungguh. Sudahnya Nabila menangis. Seakan sedap berada di dalam itu. Terus saja aku mengeringkan tubuhnya dan berpakaian. Juga turut menyusu. Haus agaknya.

Aku agak berpuas hati dengan PDK ini. Pernah terlintas di hati dahulu ingin memilih yang terbaik untuk Nabila. Alhamdulillah..Allah sentiasa membantu aku untuk Nabila. Syukur kerana Allah telah menyenangkan jalan ini.

Tak rugi berjasa pada anak ini. Sungguh aku sangat sayang pada Nabila. Segalanya Nabila dan Abg. Tanpa mereka..aku tak akan belajar erti TABAH, USAHA DAN SABAR.. :) Alhamdulillah..

9 comments:

iCaLoVeZiE said...

Kali ni takde gambar nabilah la mama? Aunty nak nengok jugak nabila di PDK.

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

seronoknya dia...
akak pun kena terus berusaha utk hantar sofie ke PDK

NuRul said...

hehehe takpe setiap yang terjadi ada sebabnya...berusahalah selagi termampu untuk nabila.saya doakan akak tau supaya terus kuat..

JMY said...

weh..bestnya ada jakuzzi kat PDK..kat PDK aisyah, takdela...hmmmm

Noina said...

Ica: huhu..tak sempat la nak amik pic..klu ada kesempatan ina amik yek..

Noina said...

Kak Fiza: betul kak..kena terus usaha.. :)

Noina said...

nurul : terima kasih.. :) insyaallah.. :) Amin..

Noina said...

JMY: haah..org PDK kata tak semua PDK ada jakuzzi..

Mamapinkie said...

Betul tu Ina, Allah akan selalu tunjukkan jalan untuk anak istimewa kita nie bila terasa macam banyak roadblock depan kita kan...tapi kita kena yakin dengan doa kita dan Allah akan tunjukkan jalan pada kita Insya-Allah...akak dulu pun rasa gelisah dan risau bila dah pregnant dan kenangkan camna nak bawak ridhwan sekolah tapi alhamdulillah Allah dah tunjukkan jalan....thank you Allah :) ....