Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

26 June 2011

Teruja bila dapat buat apa yang menjadi kesukaan kita...

Tajuk yang agak panjang. Dan semuanya berkisar perihal saya. Tentang Nabila? Update tentang Nabila..Alhamdulillah, Nabila sihat. Dan sepertinya Nabila memahami keadaan saya yang agak sibuk kebelakangan ini. Dan banyaknya masa Nabila dihabiskan bersama neneknya...

Semalam sempat berdating dengan Ummi Alisya dan Mummy Nadime. Pada awalnya dah kata dah pada Nabila yang dia akan berjumpa Alisya dan Nadime. Hurm..belum panas kerusi, Nabila dah buat hal. Menangis nak tidur..Adoiyaiii anak dara nih. Sudahnya ayah Nabila bawa berjalan keliling untuk tenangkan Nabila..

Layankan saja gambar-gambar ini sebelum saya ke balik kepada tajuk utama...

~Jalan-jalan makan di kedai Arab..ramai orang time kami sampai nih..saya budak KL pun tak tau ada tempat begini..hehe..~

Ok..Balik pada tajuk..

Sebenarnya saya pernah cerita tentang entry sebelum ini mengenai projek sepit rambut saya dan juga projek menjahit saya..Ingat bukan..?(ceh..macam la org nak ingat sangat entry ko ni noina oiiii)

Semalam, saya sudah melaksanakan 2 sesi kelas jahitan saya. Jahitan pertama membuat skirt. Dan Alhamdulillah..taklah sesusah mana. Pada awalnya saya agak kekok menggunakan mesin jahit. Yelah..selalu guna mesin slow je. Ni mesin laju..Mau terkezut mokcik!! hehe.. Bila dah lama-lama, barulah kaki ni dah serasi.. :)

Hampir 98% nak siap dah skirt saya. Dah selebihnya akan bersambung minggu hadapan. Untuk sesi menjahit baju kurung pula. Saya memang teruja sangat-sangat. Kelas pun agak tenang. Tak serabut ramai student. :)

Dan saya nak cerita tentang hobi terbaru saya ni.. :)

~sepanjang hari saya menyiapkan order orang.. :)~

ada lagi..

untuk closed-up bleh gi fb saya yek.. :)

dan ada lagi..


~keychain baru dapat siapkan 2..Saya sibuk nak siapkan tempahan sepit rambut dulu~


~Alligator Clip :)~

Pada awalnya memang tak terfikir nak jual. Saja nak buat suka-suka. Untuk Nabila pakai. Tapi bila dah bawa ke office ramai pula yang suruh saya jual. Dah ada tempahan pula tu. Kata mereka nak bagi Raya Aidilfitri nanti. Jadi sekarang ni, saya sedang tungkus lumus menyiapkan tempahan. Kata mak, dia juga boleh bantu saya untuk menjual hasil kerja tangan saya.

Untuk permulaan, ini saya buat kecil-kecilan. Andai ada yang mahu, saya sedia terima tempahan. Email terus ke saya..ok!! Saya ada suggest pada adik saya untuk buat cenderahati sebegini untuk majlis kahwinnya nanti. Hurm..mudah sangat !!

Tak terfikir lagi nak buat blog lain untuk hasil kraf saya. Hurm..tak tau la esok lusa nanti..hehe. Nanti saya update lagi contoh-contoh lain. Sekarang ni saya sedang menanti material dan beberapa item lain. Harapnya cepatlah sampai...

p/s : sori entry agak panjang dan rasanya entry ni paling banyak gambar..hehe..

6 comments:

Mamanurin said...

ina, cantiknya sepit tu..giler berkenan lah mama..umm kaiau mia ada, sure cantik macam nabila pakai..

Bicara hati ibu aisya said...

Wahh..cantiknya ina.Memang nak kena tempah ni untuk raya.hihihi...

Nonie said...

Congratz to Ina..dah bertambah maju ke depan..oklah tu bisnes kecil2an..esok2 dh ader progress blh bukak bisnes..x pyh keje gomen lg..keje sendiri blh terus concentrate pd Nabila kan..bagus2..go go Ina:-)
Akak nk order gak lah sepit rambut tu utk Humaira..so cute..:-)

Rina Rahamat said...

cantik belaka..mmg bertuah ada bakat mcm ini..harap puan teruskan usaha..manalah tahu bakat ni turun ke Nabila pulak kan..

ibuhebat said...

comel la hair clip tu.. brp ringgit satu?

Jue-Isteri_Ibu said...

insya allah ina... kot2 pas ni buka kedai plak...hehehe..