Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

15 November 2011

Buang si bongsu..

Sebenarnya kalau nak diikutkan hari ini merupakan hari debaran saya. Hari dimana si bongsu akan dibuang.......

Si bongsu mana pulak nih...?

hihihihi..

Cik gigi bongsu sayalah.. Sebenarnya dah bertahun saya hadapi masalah ini. Takut punya pasal, terpaksa  pendam je, sampailah pernah sekali terkunyah serpihan gigi..Ouuuuccchhhh!!

Penghujung bulan September lepas, saya ada bertemu dengan doktor di klinik kesihatan. Tapi menurut doktor tersebut, untuk pembedahan membuang gigi tidak dilakukan di klinik kerajaan. Nak tak nak kena ke hospital. Di berinya surat rujukan untuk ke Jabatan Bedah Mulut HKL.

Bila baca je, seriau weii!!! Bedah ni macam main potong ayam jerk..huhu..Takut!!  Saya paling penakut kalau berkaitan gigi nih. Tak pernah seumur hidup saya kena tampal gigi. First time dalam hidup saya ada masalah berkaitan gigi. Dulu seronok, kalau ada nurse datang check gigi, saya dengan rela hati menyerah diri. Sebab saya tau gigi saya takde masalah langsung. hehe...Kalau kawan-kawan lain semua dah menjerit menangis bila kena panggil dengan doktor gigi. Macam nak kena sembelih...muahahaaha!!!

Doktor Jolene yang memeriksa saya tempohari mengatakan gigi bongsu saya agak sukar untuk dibuang. Katanya melintang. Melintang yang macamana, saya tak tau..Tapi apa yang saya tahu, pembedahan akan memakan masa lebih dari 1/2 jam dari kebiasaan.

Dan semalam, saya menerima panggilan dari nurse di Jabatan Bedah Mulut HKL. Katanya, pembedahan saya ditunda. Kerana Dr. Jolene perlukan seorang pakar untuk bersama-samanya dalam pembedahan tersebut. Sebab kes saya agak sukar. Dan appointment saya dijangka pada 15 Disember nanti...

Alamak..lama lagi sehhh!! Doktor pakar tu sedang bercuti. Adoiyyaaaiii..Dan dan tu gak ler ko nak cuti ek.. Cuak memang cuak, tapi kan bagus kalau selesai awal. Baru je nak standby dari segi fizikal dan mental..(cewah..) alih-alih kata tunda plak..huhu..

Now, cik gigi bongsu masih setia di sisi saya. Nak makan pun asik tersangkut je pasal dah berlubang besar. Kena gosok lebih sket kat area situ supaya takde sisa makanan terlekat di situ..Huhu..kan dah leceh!!

Rasa takut pun dah reda sket banding semalam. Tapi bila sampai harinya nanti, sure berdebar giler balik nih..hehe..

p/s: Nasib baik cik Bella ikut gigi macam saya, santek lurus je giginya. hehe..Pernah dulu Cik Bella kena puji dengan nurse gigi sebab saya  jaga giginya dengan baik (kombang mokcik..) Yelah, anak Cerebral Palsy ni mudah rosak giginya kalau tak dijaga betul. huhu..Klu dah sakit gigi kan susah...Nak senyum pun tak santek kan Cik Bella..?

4 comments:

AIN NAZRI said...

uish cuak jugak ye bila nak operate gg.. ain x pernah alami nyer.. seriau jugak dengar..

rokayah said...

saya br je buat operation si bongsu tu.. satu jam bukak mulut..... huhuhuhu.......... tp tak le sakit sangat sebab kene bius kan?? jgn la takut... saya baca doa allahhumma rabbi yassir wala tu assir rabbi tammim bil khoir..... sepanjang proses 'operation' tu.........

Hanie Honey said...

ina.., kak hanie pun br jer operate gigi bongsu tue...sakit nyer mak oooiii...kita jer yg tau....uuwwwaaaaaaa.....memakan masa sejam jer....masa buat x sakit tp bila dh abis ubat bius tue..makan 4 hari gak lah... coz jahitan yg kat gusi tue ngecut.....buat kat private"klinik pakar"...agak mahal lah....tp selesa sgt... mcm kapas jer masa dia cabut...b4 cabut dia scan tgk keadaan gigi mcm maner, takut sangkut akar kata doct tue....

Unknown said...

same problem.. but hkl not cal yet.. tahan sakit gg ni lg seksa. bia dr cpat2 cabut.. huhu