Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

23 October 2011

Busy like a bee....

Huhu...Adoiyaiii..sebenarnya ada je entry nak masuk dalam blog..Tapi si Ibu agak sibuk, lagi-lagi minggu lepas, Nabila tak sihat. 2 hari ponteng sekolah dan duduk berehat di rumah neneknya...

Plus, ibu sibuk dengan benda-benda ni...

muahaha..cari duit..!!Adik sibuk nak tolong jualkan dekat staf-staf di Tesco.. :)

Itulah gayanya kalau nak belajar buat semua benda..Sapa yang cari pasal kan..hehehe..

Hurm..2 minggu saya cuba belajar buat nih..

1st bunga yang jadi setelah berpuluh-pulh kali mencuba. Belajar sendiri tau..takde cikgu pun..hehehe...

2-3 hari ni, Nabila agak sensitif. Langsung tak mahu saya berjauhan dengannya. Asyik-asyik menangis. Entah apa silap saya , saya tak pasti. Saya cuba berfikir kalau-kalau saya yang buat salah, namun saya tak jumpa... :(

Semalam, saya bawa juga Nabila berjumpa dengan Kak Raw. Atas tiket sudah 2 minggu tak datang dan kes Nabila menangis tak henti-henti nih. Sebelum balut, Kak Raw bacakan doa dan ambil air minuman Nabila yang sudah dibacakan doa, ditepuknya ke kepala Nabila berulang kali. Kata Kak Raw, maybe Nabila nampak 'sesuatu'. Dan maybe juga sakit perut sebab angin dah terlalu banyak masuk ke dalam badan. Huh!! Mana tak banyak angin! Asyik menangis je..Mau tak kembung perut tuh...

Dan malamnya, kami meredah gelap malam pekat ke rumah Kak Raw sekali lagi. Atas tujuan mandi air masjid.  Hurm..dah lama ibu ngan ayah tak kena simbah dengan Acik Raw nih..hehe..sejuk kut, malam-malam kena simbah. Air yang Kak Raw pukul ke badan Nabila,  buat Nabila menahan sakit sampai berdiri sendiri sebab tak tahan sakit..hehe..

Hurm..Ahad..? Apa je nak buat kat rumah. Tapi rasa hari ini memang malas nak kemana-mana. Nak settle kan kerja-kerja rumah. Huhu....


1 comment:

Totie@Tomy said...

biasa hari ahad saya lagi suka lepak katb rumah buat kerja2 yang belum settle contoh basuh kain..hehe tp dah ada anak nanti maybe rutin harian saya bertambah..