Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

13 May 2011

Rasa bersalah..

Entah kenapa pagi tadi saya rasa bersalah.. :(

Saya menerima panggilan dari seorang rakan. Dan dia memang sangat berpengalaman tentang anak istimewa. Dan alhamdulillah, anaknya kini sudah mampu untuk berdikari.

Dia bertanya pada saya perkembangan Nabila. Adakah Nabila semakin baik atau sebaliknya?

Saya cuba mencari-cari apa yang pernah saya katakan padanya mengenai perkembangan Nabila. Seingat saya, Nabila belum menunjukkan perkembangan terkini, cuma Nabila kini agak riuh suaranya. Lebih-lebih lagi tatkala dia bermain sendirian. Akan mengeluarkan bunyi dan ketawa berdekah-dekah..

Saya mengatakan kesibukan saya kebelakangan ini untuk bermain bersama Nabila. Ya, saya akui masa bersama Nabila tidak cukup. Ke atau saya yang tak pandai bahagi masa?

Sabtu Ahad juga begitu. Kami jarang sekali berada di rumah. Ada saja aktiviti yang dilakukan. Kadangkala saya pula yang rasa seperti tak bernafas dek kerana tiada rehat di waktu cuti hujung minggu.

Timbul rasa bersalah kerana sudah jarang aktiviti stimulasi tidak dilakukan pada Nabila. Terasa seperti Nabila ketinggalan jauh. Tiada input diberikan kepadanya.

Nampaknya saya harus ubah semula jadual harian saya. Dan saya kena force sedikit diri untuk lakukan perkara-perkara yang membabitkan Nabila. Orang kata memaksa diri memang tak baik, tapi bila jadi situasi seperti saya, adakah saya harus membiarkan ianya berlarutan? Saya boleh nampak kesannya pada Nabila andai saya tidak memberikan sebarang input padanya. Dan lebih-lebih lagi saya baru tahu, bahawa serangan sawan kecil yang terjadi pada Nabila lebih memberikan kesan buruk berbanding serangan sawan yang agak besar skalanya. Saya masih ingat bulan lepas, beberapa kejadian serangan sawan yang terjadi pada Nabila dan ia membuatkan saya lebih takut lagi bila memikirkan perkembangan Nabila. Sudahlah rancangan untuk ke Kak Raw asyik tertunda saja. Sudah lama benar Nabila tidak ke Kak Raw..huhu.

Saya cuba untuk membuat jadual stimulasi Nabila seperti dulu. Dan sedang merangka-rangka aktiviti yang harus dilakukan. Hurm..harapnya boleh dimulakan secepat mungkin..

1 comment:

Anonymous said...

keep on writing positive things about nabila.kata kata itu satu doa.ktabahan dik buat akak rasa insaf.slm syg buat dik n nabila.