Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

11 August 2009

Exam dan projek Atuk..

Pagi tadi aku ke Politeknik Shah Alam. Ada apa di situ?hurmm..exam untuk confirm jawatan..huhu..

Seperti entry lepas..aku mmg tak sempat untuk menyelak-nyelak buku untuk dibaca..cuma semalam..aku sempat menyelak sedikit dan membaca apa yang patut. Itu pun..banyak berborak dari membaca.

Dan hari ini..peristiwa yang agak malang jugak bagi aku..entah mana silapnya, aku seakan teragak-agak dengan jalan untuk menuju ke pusat peperiksaan. Abg dah tunjukkan jalannya..Tapi waktu tu malam..mana nak perasan. Dan 2 kali aku tersalah masuk jalan. Kononnya nak ikut Plus, senang..sampai kat simpang nak masuk highway Duta..aku jadik bengong..Aku pergi masuk simpang ke Jalan Duta..Dah la sesak..ada kete rosak..masa tu..jam menunjukkan pukul 8.00 pagi..ada masa 1 1/2 jam lagi nak sampai ke Shah Alam..Dan aku buat U turn kat depan Kompleks Kerajaan..dekat ngan opis aku..aku terus membezittt..naik highway..selamat jugaklah...

Tapi tak lama..aku tersalah masuk simpang lagi selepas tol Shah Alam..Aku masuk ke Bukit Jelutong..Penyudahnya..nak pusing balik punyalah jauh..Aku pusing sampai ke Setia Alam..aduhai..pening2..Bayar tol sekali lagi kat Setia Alam..dan pusing balik ke Shah Alam..huhu..Rasa cam bengong jerh...

Dan sampai sekali lagi di Plaza tol Shah Alam..Bayar lagi..nasib baik RM 1.40 jerh..ahh..pedulikkan..dan tiba-tiba kawan aku call..dia kata dia dah sampai..huhu..tunggu aku Nolly..aku tak sampai lagi..Jam pulak masa tu menunjukkan jam 9.00 pagi. Mak aiii..sempat ke nih..

Kat depan NSTP..sesak lagi..Ada traffic light kat situ. Aku ingat jauh lagi..cuak dah ni..Banyak kali dok tepon abg..Tanya jauh lagi ke idak..Sekali bila traffic light dah hijau..tengok-tengok simpang Politeknik tuh..hehe..alah..dekat jerh..Dan cepat-cepat la aku menyelit masuk ke celah simpang tu..Ramai gak yang baru sampai..Dan terus masuk ke Politeknik tu. Nasib baik bangunan pun tak jauh..Dapat je parking..Aku terus masuk dewan..Ramai dah sampai rupanya..Pengawas peperiksaan dok bising suh dok depan..huhu..yang blakang-blakang nih tak nak pulak ke depan..Aku pilih tempat yang agak strategik gak la..Tengah-tengah..Hambik kau..! hehe..ok gak..Nasib baik orang-orang keliling aku jenis tak bising..diam je time peksa..Takde la aku gelabah sangat..huhu..

Dan rasa cam tak sempat je nak jawab semua soalan..Tak sempat nak belek semula jawapan yang aku beri..tawakal je lah..Kalau tak lulus..kenalah repeat lagi..huhu..Harap-harap taklah..malas mokcik nak amik lagi..sangat-sangat tensen!

Nasib baik salah-salah jalan tadi..tak mengugat aku nak peksa..dok pikir positif je dalam kete..malas nak pikir apa..Plak tu..aku nih pantang klu gelabah-gelabah nih..silap2 jadi insiden memalukan lagi..Cam yang aku jatuh kat perhimpunan arituh..huhu.. :(


Dan stop cerita pasal peksa..ni nak cerita pasal Nabila pulak..


Projek mega atuk dia berlangsung dengan hebatnya.. Apa tuh..?hurmm..Buat standing frame..untuk Nabila berdiri.. Dulu atuk dia penah buatkan.Tapi sebab tak berapa sesuai..Maka projek itu dibubarkan..hehe..aku la..pepandai je ckp Nabila susah nak berdiri la.. apa la..lastnya ayah bukak balik standing frame yang dia buat dulu.. Jadi meja apa tah..untuk adik aku..

Dan ni dia buat lagi..hehe..untuk sapa..cucu dia gak..hehe..Tapi masih lagi belum pasti nak berdirikan kat mana..cam takde tempat jerk .. Almaklumlah..umah ni mmg kecik..

hurm..pada sesapa yang masih blur apa bendanya nih..meh aku tunjukkan..




Masih lagi dalam pembinaan..nanti dah siap..Insyaallah..aku letakkan gambar dia..Harap-harap jadilah nih..!

10 comments:

zh-ena said...

letak pemegang jd blh la berdiri kan nabila smbil tgn nabila memegang batang besi..

mcm tu kot imagine ena

Rofaizal Jaafar said...

Dengan muka tak malu nyer aku nak tempah gak standing frame yg atuk Nabila buat tu utk si Irfan.. Aku gerenti mesti jadik nyer la.. Go atuk go.. Hehehe.. Serius ni.. Boleh kan atuk?

Yasmin Nabilah.. said...

ena : hurmm..tak..tapi bagus gak cadangan ena..benda tu ikat kat badan dia..cam kat gedangsa..klu ena perasan la gambar2 yang ina amik masa gi rawatan tu.. :)

rofaizal : hehe..kena tanya tokey..pasal dia yang nak buat..ina just bagi idea jer..hahaha!

babyluv_ayang said...

itu tandanyer sayang atok pada cucunyer, yek...tetiba ajerk k.fara terharu tgk pics atok nyer tu....but insyallah dgn berkat gigih atoknyer....membawa kebaikan utk nabilla, inysallah...

LYaFRINA said...

Ermmm.. mtk2 projek mega ni berjalan lancar n blh dgunakan utk nabila.....
Kak,,, skarang ni nabila still kna attack sawan lg x????(sy ni pndai2 j pangil akak, ntah2 sy y akak @ kt same umur). k,,,SAYANG NABILA SELALU...

Luvvvvv said...

mak aii, jauh nye ronda ina ooi... camne la leh salah msk jalan tu...

standing frame tu uwais penah guna once aje ms dia fisio kt hosp klang!

Unknown said...

lame zai xsinggah sini..
al-maklumlah.. sejak mama nabilah dah glamer d arena blogging ni, mama nabila dah x ke umah zai lg mcm dulu2.. tp xpe,mgkin mama nabila sibuk n ramai kwn len yg nk jengok kan..
nabila ape kabar ye..? harap2 sihat n makin pandai wat macam2 perkare.. zai tng0k semakin comel n gebu je kulit putihnye.. tringat kat miera skrg nih..

Jiey^Mien said...

tingin jugak nak buat stand tu utk ian tau..
degil sgt tanak berdiri kalo ngan mama dia..

Yasmin Nabilah.. said...

babyluv_ayang : huhu..rasa sedih plak tiba2..betul..kasih atuk pada cucunya.Harap2 ia berguna nanti kan.. :)

LyaFrina:hehe..ina umur 26 tahun..Lya umur brapa?alah..tak yah akak2 la..ina jenis tak kisah..hehe..Nabila still lagi ada sawan. Tapi bukan yang kuat la..cam yang kedip2 mata tuh..hurmm..tak tau la camner nak ckp..

Ibu_uwais_ameenah : entahlah kak..ina ni mmg kuat gelabah sket..huhu..poning..poning..huhu...
Yeke..hurmm..ina saje je suh ayah buat..sebab aritu Puan Suhana..theraphist dia yang suh dirikan Nabila..

mamamiera : alahai..jgn le gitu..ina kdg2 tak sempat nak jenguk semua blog..almaklumlah..Nabila ni..slalu nak main2..kang asyik ngadap PC je pun tak leh jugak..huhu..kat opis sahih kena block dah..huhu..Rindu kat Miera yang comel..betul lah..lama tak jenguk umah miera..kem salam peluk cium kat miera yek.. :)Rindulah acik kat dia..

Jiey : hehe..alah..Ian dah andai berdiri dah skrg..ina suka sgt tgk perubahan Ian..seronok rasa..berbaloi..hurmm..nak mintak petua kat Jiey lah camni.. :)

Abi Alisya said...

Cayala pakcik! Eh ibu jari dah elok ke tu?