31 March 2009

Masihkah ada ruang untukku?

Aku anak kecil
Yang tidak mengerti apa2
Mengapa?
Apa yang terjadi padaku?
Mengapa aku tidak seperti yang lain?
Bermain…
Berlari..
Girangnya..!

Ada mata yang memandang ku
Aku tak mengerti pandangan itu
Jelek kah?
Simpatikah?
Namun aku masih punya hati..
Usahlah memandang aku begitu
Sedihkah hati ini?
Ya! Aku sedih..
Aku bukan mahu dilahirkan sebegini
Tapi inilah perjanjian ku dengan Ilahi

Ku pandang ayah
Ku pandang ibu
Walau kabur pandanganku..
Aku tahu ibu dan ayah menyayangi aku
Menyokong aku..membantu aku..
Akanku cuba ceriakan hati mereka
Dengan tawaku..
Ya! dengan tawaku yang tidak seindah mana ini..

Di luar sana..
Masihkah ada ruang
Buat insan seperti aku di hati mereka?

9 comments:

Wife to Firdaus Ghazali said...

ina...sedih azie baca luahan ati ina...tabahkan ati ye...ina igt 1 je...at least ina ada anak...lebih beruntung drpd kami2 yg x da anak...sabar ye ina

Jiey^Mien said...

"InsyaAllah, ada.. Kita jangan putus asa yea Nabila.. Biar seribu mata memandang, biar berjuta mulut yang berbicara, kita tetap teristimewa kerana kita yang terpilih!" Kata Ian yakin sambil menepuk-nepuk bahu Nabila mesra..

Putra Mama said...

Sedeynyer...Pasti ader ruang.. Mama2 kat sini sumer mendoakan yang terbaik buat Nabila..

Leen Die said...

Lohh alwiz ada lah..jangan mcm tue auntie leen alwiz pray moga nabila cepat sembuh ok..nanti kite main2 sesama ok..nanti autie bawak rayyan main sama nabila

Noina said...

Azie..setiap org ada dugaan masing2..sekuang2 nya azie masih agi berusaha..bagi ina takde yang mustahil..ikhtiar dan berdoa.dan ingat bukan azie sorang jer alami benda nih..

Noina said...

Jiey..nabila pesan kat Ian..terima kasih bagi semangat kat Nabila..!

Noina said...

Putramama n mama Leen..Nabila ckp terima kasih sebab sudi terima dia..terima kasih beri ruang untuk nabila....

Lightnur said...

Assalamualaikum

WOW! Terima kasih kerana kongsi bersama curahan hati. Semoga tetap tabah dan sabar.

Anonymous said...

aku (hasbullah) pun rasa simpati ngan anak hang , sabor aje ler

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...