Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

30 March 2010

Physio lagi..

Tadi Nabila ada temujanji dengan Puan Siti. Tapi sebelum bergerak menuju ke Sg. Buloh, hujan sangat-sangat lebat..diselang seli dengan petir yang kuat..Membuatkan aku takut untuk keluar dari rumah mak. Tapi..takkan pula tak pergi hospital pula kan..Pulak tu kena amik time slip. Nak tak nak aku gagahkan diri jugak untuk ke sana.

Alhamdulillah..kami selamat juga sampai walaupun lewat 1/2 jam. Bukan apa..aku sangat-sangat risau membawa kereta ketika hujan lebat. Takut terlanggar lopak air dan boleh menyebabkan kemalangan.Huhu..

Sampai saja, aku lihat hanya beberapa orang sahaja yang ada di dalam gym. Dan ada seorang anak..lebih kurang seusia Nabila sedang naik standing frame. Dan Nabila pula sedang menanti Puan Siti menguruskan temujanji orang lain. Tak sedar kami masuk ke bilik.

Pada mulanya seperti biasalah 'warming up' dulu.. Dan kemudian bila budak tu turun, giliran Nabila pula untuk berdiri di standing frame itu. Tapi apa yang aku kesalkan..tindakan mereka yang memaksa kaki Nabila untuk mengikut alat itu. Sedangkan ia boleh di adjust lagi. Dan sudahnya Nabila menangis tak berhenti..

Aku bukanlah suka nak menyalahkan orang. Cuma kekadang tu..mereka kena tengok juga keadaan Nabila itu. Adakah sesuai 'setting' alat itu pada Nabila? Ni main sebat je.. Mau meraunglah budak itu.

Puas juga Puan Siti dok 'adjust' benda tu. Tapi tak mau gak ikut. Sudahnya Nabila berdiri dalam keadaan senget. Huh! Sungguh tak selesa aku lihat. Dan Nabila pula..bertambah-tambahlah berjujuran air matanya itu.

Tak sampai 5 minit pun..Puan Siti mengeluarkan Nabila dari alat itu. Dan terus di picitnya kaki Nabila. Huhu..sakit woo.. Puas gak la memujuk.. Sudahnya diam juga. Siap senyum sengih lagi..

Dan balik umah nanti..kenalah buat exercise lebih sket. Pasal tadi Nabila banyak ngelat..Hurm..kenalah buat extra sket malam ni.


p/s : Semalam aku tgk ada orang bawak anak naik motor. Laki bini. 2 kali pulak tu aku nampak petang semalam. Sian anak tu. Berpanas berhujan di atas motor. Bahaya betul. Kang jatuh ke apa ke..kan dah susah. Anak sihat-sihat tu..jagalah elok-elok. Kalau dah sakit cam Nabila kan susah. Huhu.. Bukan nak minta atau doakan sesapa..(ingat aku ni kejam ke) ..Cuma fikirlah sikit..Sian kat anak..Klu nak bagi lasak sekali pun..jangan la sampai anak-anak bau asap kereta dan lori. Bahaya untuk kesihatan anak. Huh! Susahnya... Tak paham aku..!

No comments: