20 October 2010

Baik-baik saja...!!

Sudah 3 hari berlalu setelah mula bekerja semula. Benar..rutin sudah kembali seperti asal. Berkejaran kesana kemari.
Semalam merupakan hari pertama Nabila ke Tasputra setelah lebih sebulan Nabila bercuti. Dan tadi, sempat bertanyakan keadaan Nabila semalam di Tasputra. Alhamdulillah..nampak baik-baik saja. Hari Isnin lepas, aku terpaksa menghantar Nabila ke rumah mak kerana Nabila diserang selsema dan demam. Khuatir dengan kesihatannya jadi aku tidak mahu mengambil risiko dengan menghantar Nabila ke sekolah.
Dan tadi, aku merasakan badan Nabila panas. Seperti demam. Namun aku tiada punya pilihan melainkan terpaksa menghantar Nabila ke sekolah. Dan pesanku kepada mereka yang menjaga supaya menelefon ku andai Nabila tidak sihat.
Mengharapkan tiada yang berlaku pada Nabila. Aku perasan Nabila seperti terkejut. Aku khuatir ianya sawan. Namun..aku berdoa mohon agar ia tidak menyerang Nabila dalam masa sekarang ini.
Sudah 2 hari tiada aktiviti di waktu malam. Flash card dan toys hanya di pandang sepi. Pulang lewat dan kepenatan menempuh kesesakan lalulintas di waktu pagi dan petang sangat meletihkan aku. Di tambah beban kerja yang memaksa aku pergi ke setiap seksyen untuk memastikan segalanya berjalan lancar. Semalam saja, aku tiba di rumah pada jam 10.30 malam. Aku berehat sebentar di rumah mak, sehingga tak sedar tertidur kepenatan. Aduh..!!
Malam ini sepertinya mahu pulang awal. Selesai mengambil Nabila, rasa seperti mahu terus pulang ke rumah. Mahu melipat dan mengemas baju-baju yang sudah di basuh dan juga aktiviti malam seperti biasa. Sangat-sangat rugi 2 hari ini..huhu...

3 comments:

wanie_cmi said...

selalu baca kisah nabila.....

jom tukar2 link..mama da add :)
www.mamawanie79.blogspot.com

imanamani said...

Salam Mama Yasmin.

ambil vitamin tak..untuk bantu kurang kan letih.. sebab bila letih.. nanti flash card nabila tidak terbiar sepi lagi..
apa pun ..dari kejauhan..doa di kirim agar mama yasmin terus di beri kekuatan olehNYA.. amin...

Kerikil Kehidupan said...

Mmmm...betulla ina..akak pun letih sgt..mcm2 program kat sekolah....Akak doa ina dan nabila kuat ek....

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...