Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

09 April 2009

Dan airmataku tumpah lagi..

Aku tak boleh nak tido..tadi Nabila bangun kejap nak susu..dan skrg Nabila dah tido balik..dan aku masih belum boleh nak lelapkan mata balik..Tah tadi aku rasa hati aku tersayat sgt bila tgk wajah Nabila..dan airmata nih mengalir lagi..tiba2 teringat Dr. Sarah..yang menyambut Nabila..bukan untuk menyalahkan dia..tapi teringat reaksi muka dia..dan aku tau dia sedih tak dapat selamatkan Nabila.

Patut ker aku tidak menyalahkan dia dlm hal ni? Kdg2 aku rasa mcm tak patut semua ni terjadi pada aku..ASTAGHFIRULLAHALAZIM..

Nabila...klu lah Nabila dapat baca semua nih..maafkan ibu yek syg..Ibu sedih anak ibu tak dapat nak hidup mcm org lain..dan ibu takut sgt klu Nabila dah besar sok..org akan tgk Nabila..Bukan pandang simpati..takut dengan pandangan jelek mereka..Ibu berharap sgt Nabila dapat lakukan seperti apa yang kanak2 normal lakukan..ye..ibu teringin sgt tengok Nabila meniarap..merangkak..dan berjalan..Bila ibu kenangkan peristiwa pagi tadi..ada sorang nenek tu dtg pada Nabila dan kata mesti Nabila nih lasak..dah meniarap..ibu rasa serba salah nak terangkan pada nenek tu..dan nenek tu puji rambut Nabila lebat sgt..dia kata cantik rambut Nabila..Ibu rasa nenek tu terkejut tgk Nabila..pasal ibu bagitau kat dia yang Nabila dah 11 bln..mungkin dia ingat umur Nabila masih lagi 4-5 bulan kot..

Dan tadi ibu nampak ada sorang bb tu..ibu agak dia sebaya Nabila..dan pandai jalan..ibu hanya tersenyum bila tengok telatah kawan Nabila tu..dan tiba2 ibu berangan2..Klulah Nabila sihat..mesti Nabila mcm nih kan..dan ibu tgk ayah..ibu rasa ayah pun pikir mcm tuh jugak..

maafkan ibu sayang..Air mata ibu nih tak henti2 mengalir..mungkin sebab ibu dah lama tak menangis..dan biarlah tangisan ibu nih pergi bersama2 perkara yang berlaku pagi tadi!

11 comments:

leadleedeea said...

lead paham perasaan akak..u have to be strong ye kak..mengalir air mata saya baca entry nih..sabar ye kak...for the sake of nabila, u must be strong..take care

azzul said...

tabahkan hati ye noina..cuba utk tdk bandingkan ank kita dgn bb normal yg lain...kita akan patah semangat klu buat mcm tue..di samping ina usaha sembuhkan nabila, latih dia utk terima diri dia seadanya...setiap insan ada kelebihan yg Allah s.w.t kurniakan...setiap kejadian pasti ada hikmahnya..klu tdk di dunia mgkn di akhirat kelak
saya sdr blaja menerima naufal sejak dia disahkan CH...cuma naufal lbh bernasib baik drp nabila...insya-Allah doakn ank kita sembuh ye...

tapi walau apa pun yg org cakap...hanya bahu yg memikul tahu beratnya...tak sama dgn mata yg memandang...

ummuabdullahsyaakir said...

Salam,ibu tak keseorangan.Saya dan ramai lagi ibu2 di luar sana yang amat2 memahami dan mahu bersama2 merasai suka duka ibu.

cmba said...

Hi...Salam Perkenalan..
Terase bile bace luahan u..U sabar banyak2 k..
Ada hikmah semua nie..n u patut berbangga sbb u jadi Pilihan yg -Esa tuk dugaan mcm nie..maknanya Tuhan ingat kat kita dan kita pun sentiasa mengingatinya...Kuatkan semangat..ape2 pun Nabila ttp cute....hehehehhe

Gieyana said...

Sabar yer...semua tu dugaan dr Allah Taala n ader hikmah dsebaliknya...walaupun sy x berada mcm mn situasi awak..tp sy pon pernah rasainyer juga pasal adik sy pon sakit n mempunyai kecacatan yg kekal...bezanya dia sempurna masa dilahirkn n jd cacat masa tgkatan 3...sedeyy bila igt kembali...

MaMaMi said...

Salam ina,

sayu hati ummi membaca en3 ina. Sabar la ina. Menangis lah lepaskan apa yg terbuku, biar selepas itu ina lega. Memang senang utk berkata sabarlah, tetapi tidak semudah ina yg memikulnya. Namun ingatlah Nabila adalah anugerah & amanah Allah yg istimewa buat kalian yang terpilih. Kita tidak tahu rencana Allah, hikmah disebaliknya. Kehadiranya membahagiakan bukan. Perbanyakkan doa, usaha, Insya'Allah tiada yang mustahil pada Allah. Kuatkan semangat ina, demi amanah Allah ini. Kami bersama² kalian. Hugssssssss!!

Farid Hanif said...

Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
- Surah Al-Baqarah ayat 286

Sabarlah..Nabila dan Sarra dah berjanji dengan Allah yang dorang sanggup hidup dengan cabaran sebegini. Allah sentiasa bersama dorang. Satu hari nanti pasti Nabila dan Sarra akan bermain kejar-kejar! :)

AiYa said...

terlebih dahulu sya minta maaf.

im speechless. air mata xleh tahan tiap kali baca blog nih. i hope i can do sumthin for u.

*saya add blog akak.

~~zuraiwan~~ said...

ina...hrp ina tabah mghadapinya ye....wpun zura x de d tmpt ina, tp mmg dpt merasai kesedihan itu ina..ini dugaan ina, ada bb gini lak dugaannya..mgkin ada hikmahnya kan...tp zura yakin ina mmg sorg ibu yg cekal...tgkla smpi skrg ina bleh hadapinya....take care k...nabila bb yg cute..

Mrs. Adz said...

moga ibu tabah dalam membesarkan nabila..ibu mana yang nak anaknya tak sihat dan tak sempurna tapi inilah ujian dari Allah..ibu kena kuat sebab nabila sangat memerlukan ibu..berdoala dan menangislah padaNya..Allah tak akan meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya..Mungkin ade sinar kebahagian dikemudian hari.ummieisya doakan agar nabila akan terus sihat dan sempurna..tapi yang pasti nabila sangat comel..peluk cium untuk nabila k..

Noina said...

salam..terima kasih kerna sudi dgr luahan hati ini..klu Nabila boleh baca semua nih..mesti dia terharu dengan sokongan auntie2 dia kat luar sana walaupun kita semua tak penah bersua!Dan ina dapat rasakan Nabila juga tahu yang auntie2 semua byk doakan dia..terima kasih..Mungkin ada hikmah semua ini jadi pada ina..dan mungkin ina teremosi sket entry kali nih..sebenarnya klu bleh tak nak letak entry sedih2..tapi tak tahan sgt.