Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

12 April 2009

Nabila dan Ubat...

Assalamualaikum..semalam..aku ada kat umah..tak kemana2..sebab abg keje..jadi aku cadang duduk kat umah jer..dan arini lak..aku ke Rawang..dengan ayah dan abg..nak siapkan umah baru kami..tah bila dapat pindah pun aku tak pasti..dan arini kerja aku mengecat 'grill' dan pintu pagar depan..huh..penat betul..tangan ni sampai naik kecut..asyik dok cuci ngan minyak tanah jer..melekat2 cat kat tgn nih..baju nih tak usah cerita lah..comot ya amat! Dan tadi dah selesai mengecat..ayah pun dah 'setting' kan paip..nak kasi elok lagi..dan rasanya dah boleh kot nak pindah hujung bulan nih..tapi brg2 ada yang tak kemas lagi..huhu..penatnya!

Aku sebenarnya bukan nak cerita pasal umah baru..atau aku terkena cat..mcm tajuk kat atas..ubat..emm..entry lepas aku ada cerita yang aku ke peadiatrik untuk 'check up' Nabila yang ke-4 (siap ingat brapa kali lagih)..dan doktor dah bekalkan ubat lembutkan najis dan Multivitamin untuk Nabila..dan aku dah mula bagi Nabila makan sejak 4 ari lepas..

Nak dijadikan cerita mmg mujarab betul ubat tuh..penangan dia ..perghh..tak ingat..tapi sebelum nih aku penah bagi kat Nabila ubat nih..tapi tak berkesan..Rupanya kuantiti dia tak mencukupi..bila aku bagi 5ml pada waktu mlm jer..esoknya mmg berkesan..masa mula2 aku bagi..2 ari gak dia tak 'membuang'..emm..aku mula la pikir negatif..emmm.."tak jadi la ubat nih"..bila ari Jumaat petang tuh..huh..bukan main banyak betul Nabila punya 'n***s'.. Nasib baik Nabila tak nangis..sebab semuanya dlm keadaan lembut ajer..tapi yang aku x tahan..punyalah banyak..huhu..sampai dah nak terkeluar dari pampers nyer..kira senang ati la aku..Nabila dah membuang..klu tak mak ai..seksanya..asyik dok ckp ngan perut Nabila suh kuarkan 'n***s' tuh..siap buat dialog dengan Nabila...
"Nabila..tak moh la simpan 't**k' tu sayang..sakit encik perut nih..dah beso dah perut Bila nih"Sambil2 tu aku dok usap2 la perut Nabila.huhu..sian anak aku!

Dan esoknya (ari semalam, sabtu) pagi2 Nabila dah membuang..kebetulan lak dia dah 'membuang' waktu pagi masa tgh mkn..aku tak perasan sebenarnya bila dia 'membuang'..Patutlah anak ibu tak moh mkn..rupanya pampers dan sarat dah ngan 'n***s'..sori yek nak..ibu ingat kamu kencing jer..tak sangka lak 'encik n***s' dah kuar..Apa lagi terus bawak Nabila gi mandi lah..lepas dah selesai semuanya barulah Nabila tersenyum..

Dan kes itu tak berhenti di situ saja..

Petang kat umah..aku siap amik2 gambar lagi dgn Nabila..tapi tak sempat upload..pasal abg dah bawak kamera ke Rawang..ada masa nanti aku upload..ada gambar comel yang aku nak tunjuk pada semua kengkawan!..hehe..

Malam..perut Nabila naik kembung..asyik minum air jer..dia nak minum air kosong..sampai naik kembung..aku bagi nestum tak moh lak dia mkn..rupanya dah tak sedap perut..dan mcm biasa aku bagi Nabila Multivitamin dan Ubat lembut najis..huhu..jenuh nakbagi mkn ubat si Nabila nih..penakut ubat..menjerit2 tak moh..agaknya dengan keadaan perut yang tak sedap..aku pun bagilah sekali ubat kembung..dan terus aku tidokan Nabila..ayah Nabila pun balik..tgk2 anak dah ngamuk2 nak tido.. kul 4 pagi..nabila bangun..aku ingat apa..aku bagi susu..huhu tak moh dia..minum pun sket jer..pastu tukar pampers..skali..hah..amik kau..'t**k selambak..hahaha!..aku tak bajet la Nabila akan 'membuang waktu mcm nih..tapi nak buat camner..nak kuar bukan leh tahan2..hehe..dan lepas dah tukar tu aku nak tidokan Nabila..sekali lagi Nabila buat ragam..rupanya..'t**k kuar lagi..kali ni..mmg banyak..siap ada yang ketul besar lagi....tapi semua dlm keadaan lembut..nasib baik..klu tak mampus nak teran kasi kuar gak nih..sian anak ibu..lepas tuh baru dia dapat tido dgn tenang..tapi tak nak atas katill..nak kat rocker..bila dah tido..aku angkat dia ke atas katil..bukan apa..sian dia tido kat situ..suka sgt tido kat rocker tuh..tak paham betul ibu nih dengan kerenah si Nabila nih..

Apapun..ubat tuh mmg berkesan pada Nabila..dan doktor suruh aku bagi secara berterusan..lagipun ubat tuh tak beri 'side effect' pada dia..cuma nak lembutkan jer..apapun..penyelesaian pada sistem perkumuhan Nabila nampaknya ada jalan penyelesaian..hehe..

* sori yek..pasal cerita benda2 nih kat sesapa yang baca..haha...

2 comments:

Gieyana said...

kena bagi ubat nie mesti ikut sukatan kan? kalau x..takut cirit plak kn!ingat dulu2 time pregnen..sembelit!

Noina said...

haah..siap sukat betul2 kat picagari tuh..risau klu tak betul sukatan dia nanti jadik lain lak..mak ina bising gak mulanya..dia kata banyak sgt ubat sembelit tuh..tapi ni arahan doc..tak leh nak kata apa lah..hehe