Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

04 April 2009

Nabila di Gedangsa lagi..dan kisah arini (Part 1)

Assalamualaikum..Arini seperti biasa..Sabtu aku, abg dan Nabila ke Gedangsa lagi..Dan mcm biasa gak la..menunggu turn..dan kali ni aku tgk ramai org..Minggu lepas tak ramai lak...Apapun..Nabila masih lagi menangis bila di balut2..hehe..mana ada budak yang suka kena balut..klu suka gelak2 tuh..mmg ajaib la budak tuh..hehe..

Dan minggu nih Kak Raw buat rawatan untuk pinggang. Dia tarik kaki Nabila..tolak ke atas..dengan kuasa kami berempat (ada sorang abg tu tolong pegangkan Nabila) dan pinggang Nabila berjaya di urut dengan baik..Kak Raw kata klu salah pegang bleh patah kaki..kami bertiga nih cuak lah..yelah aku ngan abg mmg dah first time.. yang abg tuh tak tau la first time ke idak..tapi yang pasti sampai Kak Raw leh tau kita pegang nih berat ker idak..siap soh lapangkan fikiran lagi..jgn bagi tekanan sgt pada Nabila..hehe..dah mcm psikologi lak!..

Apapun..menangis dan menangis...tu lah Nabila..dan satu perkara dah terjadi..aku tak perasan sebenarnya..abg yang bagitau..masa tuh aku dah sampai umah Rawang ..Menjerit dia dari tingkat bawah panggil aku kat atas(masa tu aku kat bilik tingkat atas)..kata kaki Nabila dah biru..sejuk..aku cuak la..abg kata mungkin ketat kot sampai darah tak jalan..aku takut gak..dan akhirnya aku ngan abg kelam kabut bukak bandage tuh..patutla Nabila nangis tak henti dlm kete..selalunya pas urut mesti dia tido keletihan..ni mgkin tak leh nak tido..pasal dah rasa kaki kebas kot..hmmm..takut gak..pastu dah bukak semuanya..barulah Nabila diam..Aku picit2 tapak kaki dia..dia diam..mgkin dia dah lega sket..dapat kejap jer balut tuh..ada la dlm sejam..tapi tak pelah.bahaya gak klu darah tak jalan..emm..camner la aku tak perasan..sian Nabila..!

Dan petangnya, lepas lepak2 umah aku kat Rawang..aku ngan abg cadang nak singgah Carrefour Wangsa Maju..dan cerita tentang tuh..akan aku sambung pada next entry!Okes.....





*lupa nak cerita tentang gambar nih..aku amik gambar nih masa dia tido..masa on the way nak ke Gedangsa..pelik tul stail Nabila tido..leh lak landing kepala tuh kat tepi bucu car seat..tuh dah brapa kali aku betulkan kepala dia..pastu tido balik dgn stail camtuh..alahai anak ibu nih..sakit tengkuk tuh!

No comments: